cnc maskine - som motor for at bruge: servo eller trin?

A

adnan_merter

Guest
Hej alle! Jeg forsøger at udpeget en CNC maskine, men jeg har et problem, min maskine vil være lidt stor, jeg mener, jeg har brug for to stærke motor, og også de skal have en høj hastighed. Fortæl mig, kan jeg bruge stepper motor? Jeg vil have denne BCS de kan drived nem og de er billigere. Jeg ved, servo motorer er kraftfulde, hurtig og meget pålidelig men de er dyre.

Hvis du vil bruge en stepmotor, skal du tilføje encodere for systemet at kende placeringen af motoren, da der ikke er foder tilbage til systemet fra stepmotor selv.

Steppermotorer er for det meste bruges med en startpositionen reference, det skal sikres ved driftsparametre, at de ikke mister trin. High speed driften af stepmotorer kræver passende motorer og højspænding chopper forsyning til motorer, indsatsen er ikke meget lavere end for servomotorer, tror jeg. De fleste CNC-maskiner bruger servodrev til hovedakser så vidt jeg ved. De kan forventes at have både højere drejningsmoment og hastighed end stepper motorer.

har du nogen idé om, hvordan hurtigt stepmotorer. Jeg mener rpm?

I en danahermotion grundprincipper, ser jeg hastigheder på op til 3000 rpm for 1,8 ° step-vinkel motorer, men med betydeligt reduceret moment.

du sagde, at du har brug for en kraftfuld og hurtig motor til højre? så den begrænsning er prisen. men for din anmodning om funktionalitet, jo højere pris, jo mere får du.

Hej, kan FVM være korrekt, fordi stepmotor ofte bruger med lav hastighed, hvis du har brug kraftfuld og hurtig du skal bruge DC-motor med encoder (servo). Alting afhænger af din ansøgning.

ja jeg tror skridt det er ikke stærk nok, stepmotor ikke meget anderledes med almindelig jævnstrømsmotor, de bare har særlige timing til at rotere. Jeg sugest u at bruge Servo, prisen er afhængig hvilken slags servo coz servo Prisen afhænger af det materiale, og magten. hvis du Litle lidt kreativ, kan u modif skridtet motoren ved at tilføje nogle redskaber til at få det moment højere

Jeg tror, stepmotor er ikke en dårlig idé. Du kan gøre det mere kraftfuld med motor driver eller tilføje en kombination gear som freakkaito sagde, selv om det vil være producere mere varme og reducere hastigheden. Du kan øge motorens hastighed, hvis du laver større frekvensen af encoder skiftende trin. Men fordi det er stepper motor, er du nødt til at afsætte 4-pin-udgang til én motor minimum. Servo er mere simpelt, fordi du kun behøver at yde 1 pin-udgang for encoder, faktisk PWM (Pulse Width Modulation).

Have et kig på nettet for nogle DIY CNC. Mest de fyre bare bruge stepmotorer, og nogle af de producenter, der sælger til eftermontering, der bruger stepmotorer og ikke de dyrere servomotorer. En mulig fordel af servomotorer ville være den løsning. Siden stepper motorer har en fast opløsning typisk 12 trin, og en servo har 180 + (afhængig af encoder). Cheers Slayer

maks. hastighed din maskine skal bevæge sig (m / min) (sædvanlige servo baseret cnc er accelererer indtil 5-8 m / min hastighed) max Udskæring ikke nødvendig kraft (Newton) (afhængig af ansøgningen - 90 200 Newton er helt OK for træ)? Den vægt på at flytte Y og Z-aksen og krævede acceleration?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back