co-pol og på tværs polarisering stråling mønster

A

asturias

Guest
Hej, Kan nogen definere den fysiske betydning af et fælles og tværgående polarisering stråling mønster af en antenne? Hvilken slags oplysninger kan hentes? Efter at have disse mønstre kan vi have et fingerpeg, hvis antennen modtager signalet eller ej til bestemte polariseringer?

CO og tværs polariseringer måles i henhold til referencesatsen antenna.if din antenne er cirkulært polariseret du nødt til at måle både samarbejde og tværgående polarization.it giver u info om polarisering, hvis det er RHCP, LHCP eller elliptisk polarisering. for eksempel hvis din sendeantennens er fodret phi = 0 og modtaget på phi = 0 er det co polarisering og hvis din modtager phi = 90 så den polarisering målingen ville være på tværs. samme gælder med den fremsendende antenne. Jeg håber, at dette helps.it var en idé om hvordan det er. hensyn Sajid Mohammed.

Hej, så prøv at læse om polarisering, dette: http://www.microwaves101.com/encyclopedia/polarization.cfm elektromagnetiske bølger har polarisering - er det retningen af vektoren E. Kilden elmag er antenne. Hvis du har lineær polarisering, og du har 2-antenne, og du har indstillet, at første-antennen er drejet i retning af den 90 ° ekstra antenne, man måler på tværs polære. Jeg håber, at du forstår mig

Er det med reference til sam-og cross-polarisering stråling? Eller den sam-og cross-polarisering mønster? Hvis det er sidstnævnte, jeg synes, det er bare at henvise til E-og H-fly af strålingen mønster. Det er bare en måde at visualisere den 3-d mønster af antennen.

Jeg kan fortælle dig et eksempel. I radio astronmy antage, at du vil studere pulsarer og du ved, at du vil få polariseret signal, så du er nødt til at designe derfor din antenne sonder sige kors polariseret. Oplysninger, du får, er signalet nu vil det afhænge af din ansøgning! det kan være afstand eller rotation information mv Vær specifik omkring din ansøgning, så du kan få bedre feedback.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back