Coax til bølgeleder overgang i CST 2009

S

sushisan

Guest
Hej til alle: I'am forsøger at simulere en simpel CTW overgang, men er umuligt tio har en værdi på s11 mindre end -0,06. Hvad er fejlen?

hai forsøge at designe stikket med spacer som teflon. Det bør mellem centrum dirigent og den ydre ring. center dirigent radius-0,65 mm og spacer radius (teflon) - 2 til 0,65 mm (ydre og indre) og ydre skorpe radius fra 2,2 til 2 mm (ydre og indre), og højden af dirigent over wave guide er minimum 5 mm. Bortset fra dette u nødt til at indsætte en cylinder i slutningen af centret dirigent for matching u nødt til at optimere radius og højde, det skal være inde i bølgeleder.

Hej, ja, selvfølgelig. Du er simulere overgangen og antenne, ikke kun overgang. Kan du fortælle mig, hvad energi vil være gøre efter komme til bølgeleder fra coax? Gå til slutningen af waveguide, og der er ledig plads - antenne. Kan du se den? Så på slutningen af waveguide skal havnen også. Men det bedste vil være, hvis den er åben hjælpe en prøve søgning: "Coax at Waveguide Transition" - der er f.eks. Efter at have indstillet port og grænsen korrekt. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 10 minutter: [/color] [/size] [quote = Jamesanton] hai forsøge at designe stikket med spacer som teflon ...... [/Quote] Hvorfor? Han kan bruge luft coax. Det er OK. Se i hjælp, og prøv tegne det. Vil være bedre, hvis du tegner bølgeleder som vakuum terning og korrekt indstillet grænse. Og porten på coax: sæt den over hele coax. og du kan bruge PEC, (perfekt conudcter) - for at beregne, vil være bedre, og du kan fortælle, at aluminium ≈ PEC et andet tip: skifte frekvensområde til 1,5 - 3 GHz, for eksempel, vil du se bedre toppen. Og prøv sæt PMN omkring -18. Den Pm ikke vil være omkring lam / 4, men om lam / 8. Og når du skal tune op PMN og LM. (For eksempel: PMN -18 og LM fald omkring -4) se på den vedhæftede fil, er det bedre?

TXS! Kun dækker alle havnen og udvide frekvensområdet nu har jeg nogle værdier med en følelse. Jeg er fortsat viser et coax til bølgeleder med et horn (stadig med klassikere!) I et par dage nok jeg vil vende tilbage med flere spørgsmål. takket være en masse igen!

Hej igen: Jeg har accopled et horn til WG og tryied at optimere lege med Monopole lange og position, og det er det bedste, jeg kunne opnå. Jeg har beregnet hornet med formulaes fra CA Balanis - Antenne Teori - Analyse og Design - 2 ° Ed. (Wiley, 1997) og vedlagte meget simple regneark. 2 spørgsmål: - Hvad parameter kan optimere til falde S1, 1? - Den stråling og samlede effektivitet hvad udtrykke præcist? dvs: i dette eksempel, hvilken værdi ville have for en 100% af eficiency? PD1) Simuleringen er komprimeret med 7-zip.org PD2) excusme for min (meget) dårligt engelsk

[Quote = sushisan] Hej igen: Jeg har accopled et horn til WG og tryied at optimere lege med Monopole lange og position, og det er det bedste, jeg kunne opnå. Jeg har beregnet hornet med formulaes fra CA Balanis - Antenne Teori - Analyse og Design - 2 ° Ed. (Wiley, 1997) og vedlagte meget simple regneark. 2 spørgsmål: - Hvad parameter kan optimere til falde S1, 1? - Den stråling og samlede effektivitet hvad udtrykke præcist? dvs: i dette eksempel, hvilken værdi ville have for en 100% af eficiency? [/Quote] 1) Hvis du læser CA Balanis - Jeg tror, at du kan finde svaret. Prøv at ændre dimensioner i CST. Optimer horn uden at lokke til bølgeleder overgang. 2) i dette tilfælde: effektivitet er ca S11. Returdæmpning mellem horn (waveguide) og ledig plads.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back