Commercial High Electron Mobility Transistors

R

rmathur

Guest
Jeg er nødt til at designe en støjsvag forstærker i frekvensområdet 10kHz til 10MHz.Jeg planlægger at bruge GaAs transistorer for.Ethvert forslag, som en til at se på og hvor?

sikker på, du vil bruge en FET?
"Rygterne siger, at FET (også lav støj HEMT) har højere 1 / F støj end BJT.På så lavt frekv., 1 / F støj kan være dominerende.
Også for den fælles kilde konfiguration, er det praktisk talt umuligt at matche input porten.Dette fordi Porten er et "åbent kredsløb".

Har du taget i betragtning af BJT?(eller HBT)

Tak Sergio,
En anden komplikation er, at jeg er nødt til at afkøle denne forstærker til at kryogene temperaturer, startede således jeg med GaAs enheder becaouse af Silcon freeze-out.Desuden er de kommercielle GaAs enheder er typisk HEMTs men ved meget høje frekvenser (> GHz).Kan jeg stadig bruge disse HEMTs til min freq.rækkevidde?Jeg har en høj impedans kilde, så jeg var mere tilbøjelige til at bruge FETs.Ingen aldrig tjekket HBTs.

advarsel:
GaAs transistor har stærke vinde op til nogle GHz og du vil få problemer med stabiliteten.Be carefull.

Tak Bouli,
Dette er præcis, jeg kæmper med nu stabilitet.Jeg lavede en simpel inverterende forstærker kredsløb ved hjælp af 1 sådan GaAs HEMTs.Brugt alle overflademontering kondensatorer.Og som jeg forsøger at måle DC charachterstics ved blot at tilslutte 2 strømforsyninger på porten og dræn, afløbet nuværende stiger normalt med voksende drain spænding.Men så efter få volt falder det .. og når jeg er tilsluttet et spektrum analysator i afløbet, kan jeg se svingninger på 5 GHz.
Jeg har lavet denne prototype i huset ved hjælp af en hånd boremaskine og var meget glad for at se mit bord (ps attachement), som den så ud renere end mine tidligere indsats.
Så ... hmm disse anordninger svinge selv når de forsøger at måle deres dc egenskaber.
Har du nogen forslag?
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Vis mig skema og bouard billede.så jeg Wiil være i stand til at rådgive dig mere.

Jeg har ikke været loged i. jeg har ikke set det billede.
Jeg er ikke overrasket over, at dette ikke fungerer.
Så få råd:
om måling af DC egenskaber:
Du skal have ordentlig RF belastning og kilde impedans at have transistor stabil.Ved begyndelsen forsøge at bruge 50ohm belastning fot RF (R i serie med C, separat DC) og forbinde DC surce af RF choker.

Om hjemmelavet trykte bord.Du kan prøve metoden med jern.
Har nogle gode PCB med nogle CAD-værktøjet, og udskrive det som et spejl på flot farve avis for kvinder.Papir skal sliipy, og ikke bekymre, at der er billeder i den.
efter at rense dit bord ved hjælp af alkohol og slibepapir.Satte derefter trykt papir med forsiden nedad på tilberedt bord og jern det omkring 2 min.Jern bør have omkring 200 C GED.Dot jern til meget.Er god til at sætte bestyrelsen for jern-og skubbe papir, pap med flannel.
Derefter sættes bord i vand i nogle få min.og tag papiret.
Derefter satte bestyrelsen i dampe af alkohol (ikke til alkohol) i 1 min.
Derefter satte bestyrelsen til syre.
Ved hjælp af denne metode kan du få brædder med 10mil linjer.

Hi buoli,
Jeg har vedhæftet kredsløbet skematisk og prototyper bygget i, den ene med BNC og den anden med SMA.
For DC målinger jeg slutte strømforsyninger VGG og VDD.Jeg har omgået begge disse strømforsyninger godt med overflademontering kondensatorer.Jeg varierer VDD og måle afløb spænding med et multimeter til at beregne IDS.Afløbet nuværende stiger normalt til nogle point, og derefter falder pludseligt.Hvis aftestede af spektrum analysator toppene ved 5 GHz, 10 GHz, 15 GHz er overholdt, når det nuværende dråber.
For prototype board jeg gøre øerne for hver netto int han skemaer.Se pilene for at vide, hvilken ø svarer til at der netto.Lad mig vide, hvis youhave flere spørgsmål for mig at hjælpe.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hej
Nogle råd:
1.Nedgang øer område.Du propably har for stor kapacitet til jorden, og for 5GHz du har kortsluttet kredsløb til jorden
2.Gør dit bord, så lille som du kan.(I RF-området)
3.Gøre nogle øvelser til GND i source-området.
3.Connet DC forsyning af SMD spoler eller SMD modstand (mere end 1k)
4.Prøv at ændre Rgate (1,5 ohm)
5.Du kan prøve at stabilisere transistor af feedback.

Tak,
Jeg skulle have min spoler på i morgen.Jeg havde forsøgt at kigge i kredsløb for feedback til regulering af FET, men fandt ingen.Har du nogen reference eller forslag, jeg kan prøve.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back