Common Mode tilbagemeldinger under Corner Analyse

M

moisiad

Guest
Hej Jeg har designet en discreate tid common mode feedback til en Opamp dedikeret til en DAC. Selvom Common mode spændingen er veldefineret (VDD / 2), når jeg laver hjørnet analyse varierer betydeligt. Har nogen af ​​jer lagt mærke til en sådan virkning? Er det excpected eller min CMFB kredsløb er ikke godt designet? Hvis det forventes, hvor kritisk er for ADC præstation

Hvor meget er VDD? Er al kontakten arbejde på triode eller nedlukning mode?

VDD er 1V. Jeg vil også kontrollere, om nogle enheder ind triode region i hjørnet analyse

Jeg foreslår, at CMFB kredsløb skal simuleres under hjørne analyse først sørge for, at gevinsten af ​​denne del ikke er følsomme af hjørner og ingen MOSFETs komme ind triode region under ethvert hjørne.

Under hjørne analyse ikke transistor ind triode region. Men CM udgangsspænding varierer fra 0,3 til 0,6 V (0,5 V er den nominelle tilfælde).

Generelt CMFB indeholder en OPAMP, jeg gætter på, at din OPAMP'gain ikke er høj nok, måske er det mindre end 10 nu. Som jeg nævnte ovenfor, foreslår jeg at du skal lave en ac analyse af CMFB side, sørg for gevinsten er høj og stabil på trods af hjørner.

Corner analyse henviser til analysen (AC, DC, Transient) gjort for forskellige transistor modeller, temperatur og strømforsyninger intervaller med henblik på at dække alle mulige værste og bedste tilfælde.

Den fælles spænding input gør den første fase arbejde på lør region?

Hej alle Jeg tror, ​​at vi er meget tæt på løsningen. Jeg har indsat et CMFB kredsløb også i den første fase (bortset fra sluttrin). Nu er de spændinger, der er stabiliseret. Du ser i virkeligheden var problemet i den første fase, hvilket påvirkede den anden. Min konklusion er, at for lave spændinger (1V) en CMFB kredsløb kun i output er ikke nok. Men jeg dont nu, hvis denne ekstra CMFB kredsløb forværres nogle andre parametre (undtagen effekttab) Tak for dine bemærkninger

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back