COMPIM og Proteus for PIC

N

nomad13

Guest
Jeg forsøgte at bruge compim funktion af Proteus at kommunikere til et GSM-modul. Jeg bruger en 16F877 billede, er TX og RX direkte forbundet til en compim. Jeg sender data til en compim, men jeg modtager ukendte data på den anden ende. Hvad skal jeg gøre? Jeg forsøgte at bruge MAX232 på banen, men jeg ikke modtager nogen på modtageren ende. Kan nogen vedhæfte et board layout ved hjælp af en pic og en compim i Proteus. Tak

Jeg forsøgte at bruge compim funktion af Proteus at kommunikere til et GSM-modul. Jeg bruger en 16F877 billede, er TX og RX direkte forbundet til en compim.
16F877 Tx til COMPIM Tx. 16F877 Rx at COMPIM Rx
Jeg sender data til en compim, men jeg modtager ukendte data på den anden ende. Hvad skal jeg gøre?
COMPIM har kommunikation parameter indstilling, skal du sætte det op.
Jeg forsøgte at bruge MAX232 på banen, men jeg ikke modtager nogen på modtageren ende.
COMPIM har MAX232 allerede, ikke tilføje mere.

Tak for info. Jeg har allerede fundet ud af det. Problemet var ikke fra Proteus, men fra proton picbasic. Efter at have trykket kompilere og program-knappen (programmet Thru Proteus). På valg bestyrelsen standard krystal hyppigheden var 4MHz mens du er på programmet, jeg bruger 20MHZ. Jeg har stadig brug for at ændre krystal frekvens før simulering. Er det muligt at ændre standard frekvensen?
1_1176272081.jpg
61_1176271803.jpg

compin + Proteus + GSM-modem betragter jeg bruger Proteus at simulere mit projekt, der har en avr microcontroller styre relæer, det avr er grænseflademodellen eller fastgjort til GSM-modem sim900d, opfordre GSM-modem fra gemte nummer vil aktivere relæet i en kort periode tid .. Nu bruger jeg compim at fastgøre modemmet til simulation jeg kan læse sms, udtrække antallet og budskab .. men problemet er, når der er et opkald på nummeret RI ben 9 af compim er indstillet, og jeg kan også se at blinke på RX pin, men ingen vises på VTERM, i stedet RI linjen lægger op kun indstilles og ingen yderligere reaktion er tilgængelig fra modem, jeg bruger Development Kit fra SIMCOM, ville jeg vedlægge Proteus billeder efter recieving opkald theere er ingen ring og + clip on rx terminalen, og RI er hele tiden rød
51214d1291211404-untitled-png

Dette er min kodning, der skal sende nogle data .. jeg har prøvet i Proteus, men intet svar .. hvad er min fejl .. # Include # include # include # define red_1 PORTA.0 # define yellow_1 PORTA.1 # define green_1 PORTA.2 # define RXB8 1 # define TXB8 0 # define USBs 3 # define RXEN 4 # define TxEN 3 # define UCSZ1 2 # define Udre 5 # define UCSZ0 1 # define RXC 7 ugyldig USART_Init (unsigned short int F_CPU_MHz, unsigned short int Baud_Rate) {UCSRB = 0x00; / / Deaktiver, mens fastsættelsen af ​​baudrate UCSRA = 0x00; / / Disable USART flag UCSRC = (1

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back