Complex input til IFFT at skabe reel værdi signal

A

Antonio_Magma

Guest
Opgørelsen i faget er at henvise til Erich Cosby's tutorial til OFDM.

Jeg er simulering OFDM i Simulink med henblik på senere at konvertere det til en DSP.

Jeg bruger BPSK før OFDM operationen.Med BPSK, ville alle mine binære input konverteres til enten 1 eller -1 i IQ spektrum.I Simulink, indeholder output meget små værdier for den imaginære del I i området omkring -16
f.eks binære 1 ville være 1 1,22 e-16i og binære 0 ellers ville have ..

Ville dette lille imag værdi være tilstrækkelig til at opfylde redegørelse og producere et tidstro signal?Vil det give nogen problemer med DSP gennemførelse?

Binary -> Complex -> IFFT -> Real (Time signal) Tx & Rx -> FFT -> Binary, korrekt?

hej,
ville der ikke være nogen problemer i DSP gennemførelse, da de fleste af DSP-processorer vil ikke opretholde høj præcision (absolut ikke i orden af e-16),
selv om der, vil de andre afkodning processer som vitterbi afkodning tage sig af sådanne små fejl.

godt lige for fuldstændighedens skyld, opstå sådanne fejl i Matlab (IFFT - FFT mismatch) på grund af det faste punkt gennemførelsen af FFT og IFFT algoritme.

håber, at dette besvarer dit tvivl ..

hej

For at få det rigtige signal, vi nødt til at vælge input til IFFT bør være symmetrisk betyder det i en OFDM sumbol det halve luftfartsselskaber ret til DC bør være sammensat conjuagate af de tilstedeværende tilbage til DC.Så vi kun får reale produktion.

Hilsen,
Goud

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back