convolutional kode

A

aliazmat

Guest
venner,

Jeg er at simulere en enkel awgn kanal med convolutional kode, men den kode, som jeg har udviklet ikke fungerer .. plz brug for hjælp .... Jeg ønsker at se BER kurven

koden er

CLC;
klare alle;
N = 1000;
tx_data = dem (1, N);% runde (rand (1, N));
snr_db = [-10:2.5:15];
snr_linear = (10. ^ (snr_db/10));

t = poly2trellis ([4 3], [4 5 17 7 4 2]);% Definer gitterværk.
conv_enc_data = convenc (tx_data, t);% Encode en streng af dem.
TB = 2;% Tilbagesporing længde til dekodning
PE = nuller (størrelse (snr_db));% initliaze pe vektoren

for i = 1: størrelse (snr_db, 2)
sigma = 1/sqrt (snr_linear (1, i));
nois = 1/sqrt (2) * (randn (1, størrelse (conv_enc_data, 2)) j * randn (1, størrelse (conv_enc_data, 2)));
støj = nois * sigma;

rx_data = conv_enc_data støj% tilføje awgn

detced_bits = (middelværdi (rx_data, 1)> = 0);
dekodes = vitdec (detced_bits, t, tb, 'trunc', 'hårde');% Dekodet.
nr_of_bit_err = sum (ikke (dekodes == tx_data));
pe (I) = nr_of_bit_err / N;
ende
semilogy (snr_db, PE)

Dens vanskeligt at påvise fejl i nogen helt andet program, men her er et program, jeg har af coonvolutional kodning med MPSK graduering, der kan komme i brug.

Af den måde fortælle mig, hvordan man vælger de værdier i "poly2trellis ([4 3], [4 5 17 7 4 2])" og kan u foretage en konvertering af koderne i Paritet check matrix i den form, der kræves ved denne poly2trellis funktion?
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

ven undskyld jeg kunne ikke køre dit program .. hvad er det

yderligere i poly2trellis ([4 3], [4 5 17 7 4 2])

den første jeg tror vise constraint længde som er hukommelsen registre anvendes i convolution kodeenhed og det andet er den polynomielle beskrivelse af kodeenhed

Du kan have en bedre forklaring påhttp://www.mathworks.com/access/helpdesk/help/toolbox/comm/index.html?/access/helpdesk/help/toolbox/comm/ug/fp7405.html&http://www.google.com/search ? hl = da & q = convolution kode Matlab hjælp & btnG = Google Search & aq = f & oq =

Dens en convolutional kodning program med MPSK graduering og hårde beslutning dekodning.Det skaber en BER ydeevne graf, hvor den blå kurve angiver ukodet system, mens den røde kurve viser convolutionally kodet system.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back