Corner Simulering til en forstærker

G

gilbertomaldito

Guest
Hej, jeg designe en høj båndbredde og høj gevinst etapevis differential forstærker. Men på hjørnet simulation, er der transistorer, der henvendte sig til lineære og cut-off, men det stadig opfylder de specs til AC og DC. Mit spørgsmål er, er det ok bare at lade det ske? - Andrew

[Quote = andrew_matiga] Hej, Jeg er at designe en høj båndbredde og høj gevinst etapevis differential forstærker. Men på hjørnet simulation, er der transistorer, der henvendte sig til lineære og cut-off, men det stadig opfylder de specs til AC og DC. Mit spørgsmål er, er det ok bare at lade det ske? - Andrew [/quote] Da simuleringen resultater fullfil alle dine krav til ydeevne. Designet er ok, men du kan forsøge at optimere designet. Alle transistorer i mætning er tilstrækkelig men ikke nødvendig.

Jeg har haft lignende forstærkere tapede-out og det virker efter at vi kommer tilbage. Men generelt er det fordi vi overser det i løbet af simuleringer. Det er bedre til at ordne det. Jeg har generelt ikke tillid til transistor modeller for cut-off og lineær region drift. Hvis du ikke kan ordne det, foretage et opkald om, hvad der sker, hvis du tilføjer en vis variation på grund af misforhold osv. Hvis det ikke påvirker ydeevnen for meget, så det burde være ok.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back