CPLD vs FPGA

Y

yasser_shoukry

Guest
Jeg har nogle få spørgsmål om forskellen mellem at designe digitale moduler til CPLD og FPGA.

1-Hvad er fordelene ved at bygge mit design på en CPLD over FPGA?

2-Hvad er de begrænsninger, at man kan tage sig om det, samtidig med at skrive et HDL kode for et CPLD?

3-Er der nogen kode, som virker på FPGA vil arbejde på CPLD?

Thanks in advance

Først og fremmest CPLD er mere effektivt end FPGA, men da kulde er vælling dyrere end FPGA så tadeoff mellem omkostninger & effciency forekomme.

også koden for CPLD køre på FPGA

du kan bruge koder skrevet til både på hinanden, hvis enheden har kode evne ...i virkeligheden du Beskriv din hardware.
CPLD er også meget lavere i logik massefylde end FPGA, men jeg synes, det er hurtigere ..., Og også jeg tror du kan finde billige CPLDs for små prjocets som du ikke kan finde FPGAs med den samme pris (i det mindste i mit land).
når du er skriftligt din kode, i softwaren (QU (at) rtus, ISE Institut), i slutningen kan du vælge eller ændre din enhed, kan du bruge CPLD eller FPGA.ingen forskel i koder.

se nedenfor:

1.FPGA have boot rom, CPLD ikke i nogle systemer, som du måske ikke tid nok til at starte op FPGA er du nødt til at have CPLD FPGA

2.Check HDL codig stilarter app noter for dig CPLD sælgeren (@ ltera, Xilinx mv.) Bør ingen software tage sig af det

3.nej, FPGA har indre RAM multiplikatorer PLL CPLD ussually ikke

god manglende

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back