CPW simulering på CST Microwave Studio

M

mauroferrari_

Guest
Alle kan give mig et eksempel på simulation i CST af en coplanare mikrobølgeovn kredsløb? Så jeg kan se, hvordan du setup havnene Thanks

Hej, lige tjekke sidebanen kobling i MWS eksempler. De bruger Multibens port med flere aktuelle sæt. Du kan gøre det samme med din kobling. F.

Tak for dit råd .... Jeg åbnede Lange kobling i CST eksempel biblioteket, men jeg har set, at havnen er enkle og ikke Multibens ... Hvilken en er korrekte? Multibens Bølgeleder havne eller simpel Waveguide havne?

Hej. afhænger af .. Hvis signalet linje er temmelig langt væk fra hinanden, kan du tildele en port for hver linje. Sørg for, at havnene ikke overlapper hinanden. Hvis linjen er tættere på hinanden, du kan bruge et multistik havn med flere af de nuværende sæt i stedet. F.

[Quote = RFSimulator] Hej. afhænger af .. Hvis signalet linje er temmelig langt væk fra hinanden, kan du tildele en port for hver linje. Sørg for, at havnene ikke overlapper hinanden. Hvis linjen er tættere på hinanden, du kan bruge et multistik havn med flere af de nuværende sæt i stedet. F. [/quote] Her kan du finde den struktur, som jeg skrev i en anden diskussion på dette forum, kan du fortælle mig, om havnen opsætningen er korrekt? Tak:! H ** p: / / www.edaboard.com/download.php?id=103698 Diskussionen er på: h ** p: / / www.edaboard.com/ftopic82440.html

Hej, du du bare sendt geometri (*. MOD og *. pari) fil. Download blot indeholder et billede. F.

[Quote = RFSimulator] Hej, du du bare sendt geometri (*. MOD og *. pari) fil. Download blot indeholder et billede. F. [/quote] Her kan du finde hele CST projektet, når jeg simulere denne struktur, jeg finder forkerte resultater (Jeg synes, at havnene er kortsluttet) kan du hjælpe mig med at indstille korrekt simulation? Tak

Hej, jeg havde et hurtigt kig på din struktur. Den Vias i din model er vakuum. Er du sikker på dette er korrekt? Desuden Porte 2 & 3 er direkte placeret på et GND bro. Fordi GND broerne ikke er forbundet med de vigtigste GND (Vias problem) porttilstand løsere ser nogle "svævende" metalplader lige ved havnen. Venligst ændre dette. Endelig vil jeg flytte porte 2 & 3 væk fra broerne alligevel. Hvis broen er endeligt tilsluttet porttilstand Problemløser vil beregne en mode, som omfatter broerne. Dette vil helt sikkert variere fra dit CPW mode. Når du har noget som dette det skal sidde inde struktur og ikke lige ved havnen. F.

Du har ret, skal den via være ledende, men broerne, er, hvis du zoomer strukturen ikke er forbundet med havnen ... Tror du, at Multibens porte er korrekte?

Hej, jeg stadig vil flytte havnene væk ved at udvide CPW. Du vil få højere orden tilstande på broen, og disse transportformer bør ikke være for tæt på havnene. Dine dimensioner er ikke korrekt. I øjeblikket koblingen er omkring 1m i størrelse! Havnen definition generelt bør være OK, når du har rettet alt dette. Bare kontrollere impedans correcte model. Hvad impedace dig du forvente? F.

[Quote = RFSimulator] Hej, jeg stadig ville flytte havnene væk ved at udvide CPW. Du vil få højere orden tilstande på broen, og disse transportformer bør ikke være for tæt på havnene. Dine dimensioner er ikke korrekt. I øjeblikket koblingen er omkring 1m i størrelse! Havnen definition generelt bør være OK, når du har rettet alt dette. Bare kontrollere impedans correcte model. Hvad impedace dig du forvente? F. [/quote] Jeg har rettet de dimensioner af projektet (UM), men jeg forstår ikke, hvorfor broerne gøre højere orden tilstande? Kan du forklare mig venligst?

Hej! Dette kan forklares ved hjælp af en simpel coax trin. Langt væk fra det skridt, jeg har en meget flot TEM felt mønster. Når du kommer meget tæt på trin, feltet mønster ændringer på grund af feltet forstyrrelser, der frembringes af trin. Resultaterne felt kan overveje at være en sum af alle de højere orden coax tilstande. Disse tilstande kan normalt ikke overføre via coax, fordi de er Bellow cut-off. De er bare til stede i nærheden af skridt. Af den måde: dette er, hvordan tilstanden afstemme programmerne arbejde. De finder vægten koefficienter for højere ordens modes på begge sider af skridt ... I din CPW du vil have den samme effekt. Omkring GND broer, har feltet mønster til at ændre for at opfylde alle randbetingelser givet af geometri. Disse ændringer er lokale, og de kan ikke formere sig. Men WG-porten ikke kan lide disse "forstyrrelser" lige ved havnen, fordi havnen forsøger "per definition" at ophidse strukturen med en ren tilstand. Det er derfor, det giver mening at have havnen lidt væk fra den næste diskontinuitet F.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back