A
Asim Ali Khan
Guest
Hej gutter, jeg prøver at modellen et array system og i betragtning af det aktive element mønster approch til også at omfatte den gensidige kobling effekt. Til dette har jeg prøvet to forskellige approches. 1) Jeg løb en lille vifte simulering med alle porte indstilling og derefter fastsat Z-matrix ved hjælp af CST. Jeg tog et enkeltstående element mønster og gange det med den brede vifte faktor. Så jeg valgte et sæt vægte f.eks p = [1 1 1 1] og gange den med Z-matrix. Så disse korrupte vægte ganges med hele rækken faktor; A = stå alene element mønster p = [1 1 1 1] Z = Impedans matrix I = Z * p ødelagt med kobling TF = sum (r = 1:4) I_r * A (theta) * AF (theta), hvor AF = array faktor; TF = samlet vifte faktor Nu ved hjælp af Matlab jeg fik mønster med alle kobling effekter. Men når jeg anvender de samme vægte p = [1 1 1 1] til CST model, det giver et difefrent mønster ... Hvad var det jeg savner her: |?? 2) For det andet bruger jeg enkelt element mønster i overværelse af andre. Så nu koblingen effekt på den enkelte element mønster. Igen Jeg bruger Matlab, bestemmes det mønster, TF = p * sum (r = 1:4) A_r * AF stadig resultater ikke er de samme som på CST. Enhver har nogen idé om det? På forhånd tak Cheers