CST hjælp: Hvorfor er lille mesh skridt vigtigt antenne sim. ?

X

xxgcatz

Guest
Jeg bruger CST 5,0. Det ser ud til at de små mesh skridt i mesh ejendom er vey improtant i simuleringen af elektriske store antenne. Hvorfor og sommetider når jeg simulere nogle atennas, der er en advarsel:?. Nogle kritiske celler har ekspanderet i fuld størrelse, jeg ønsker at Whats reanson forårsage, at Hvem kan fortælle mig, takket være en masse

Hej, må jeg uenig med dig. Et lille mesh skridt er et resultat af dine meshing opsætning. Med andre ord, er du den måde, er prøveudtagning din struktur. En bedre måde at sige det vil være: Som strukturen indeholder flere detaljer, og elektrisk små elementer - Finer meshing vil hjælpe dig med at opnå mere præcise resultater (Omkostningerne vil være et lille net skridt og længere simulation tid). For så vidt angår kritiske celler problem - Check out "Advanced Mesh Strategier" i CST hjælp dokumenter. Held og lykke, P.

Så en leder har fortalt mig, at de små mesh skridt må være setted i hånden, når antennen er meget large.Otherwise det vil koste en masse tid!

Jeg er enig med xxgcatz, men jeg ved ikke, hvordan du indstiller lille maske ved mig selv

Elektrisk store antenner skabe problemer for alle simulation metoder, da de kræver et større antal celler. FDTD, TLM og FIT dog drage fordel af en lineær sammenhæng mellem antallet af celler og simulation tid / hukommelse. Med CST du kan tvinge en mindste cellestørrelse på tværs af et objekt, men du skal holde det lamba/10 kravet for den øvre frekvens. Måske du kan sende et billede af dit problem, så vi kan se det (jeg har ikke adgang til CST i øjeblikket) Hvad angår kritiske celler, med PBA-metoden nogle gange mesher vil fylde cellen er helt med materiale. For at ændre dette kan du øge masken tæthed, eller se på modellen og se, om det er faktisk et problem. Hvis det ikke er kortslutning nogen del af den model, så vil det ikke ændre nøjagtigheden så meget.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back