DAC 0808 kredsløb fejlfinding

R

rpgutie

Guest
Hej alle, https://www.circuitlab.com/circuit/95v75s/dac0808/ Jeg har nogle problemer med at få DAC0808lcn at arbejde. Jeg har oprettet DAC på en breadboard forbundet til en 5 pin dipswitch. Min produktion hænger omkring 7ish volt og ændres ikke, når spejlvende kontakterne. Jeg har målt de spændingsniveauer er input til DAC med et oscilloskop og alt tjekker ud fint. Jeg har tjekket spændingen kommer til at være 3.1V når kontakten er åben og 0V når kontakten er lukket. Jeg har også fjernet opamp fra dette kredsløb og vedlagt en resistiv belastning til ben 4 gå til jorden. Jeg kontrollere spændingsniveauet på denne modstand, og det vil ikke ændre enten. Nogen forslag? http://www.ti.com/lit/ds/symlink/dac0808.pdf Dette er den datablad for dig chip. På side 5 er den konfiguration, jeg prøver at arbejde med. Måske er jeg forbinder noget galt? Vedhæftet er min skematisk. Tak!

Ved ikke om dette kan være årsagen, men din kompensation cap C1 er alt for stor. Bør være i størrelsesordenen 100 p F, s. Anvendelse tip på s.. 9 i bunden. Er du sikker på strømtilslutningen på operationsforstærkeren er korrekte? Normalt pos. Strømforsyningen er på toppen, neg. på undersiden på operationsforstærkeren.

[Quote = erikl, 1138882] Ved ikke om dette kan være årsagen, men din kompensation cap C1 er alt for stor. Bør være i størrelsesordenen 100 p F, s. Anvendelse tip på s.. 9 i bunden. Er du sikker på strømtilslutningen på operationsforstærkeren er korrekte? Normalt pos. Strømforsyningen er på toppen, neg. på undersiden af ​​opamp. [/QUOTE] Hej erikl, tager jeg til efterretning, kondensator, du nævnte. Som for min opamp, kan jeg have trukket det forkert på den skematiske, men jeg har sørget for skinnerne er tilsluttet korrekt på min breadboard. En ting jeg tænkte på var, at Vo = 10V (A1 / 2 + A2 / 4 + ... + A8 / 256) pr side 5 af dataarket. Med det sagt, vil jeg ikke bruge input A4 - A8, men snarere A1 - A5. Dette vil tillade mig at se de spændingsændringer mere klart fra 0 - ~ 8.7V. Jeg vil prøve at gennemføre dette og hætten ændringen ud og sende tilbage, hvis jeg har nogen succes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back