DC DC nuværende tilstand sorteper belastning forbigående

P

pianomania

Guest
Jeg er designign en DC DC nuværende tilstand sorteper, men belastningen forbigående er for stor, hvad parameter kan virkning problemet?

Fejl Amp gm?eller båndbredde, eller kompensation nettet RC, eller nul, pol?
Er der nogen artiklen drøfte dette emne?

Og hvis belastning forbigående forbedrer, normalt stabiliteten bliver værre, hvad er den bedste trade-off?

Grundlæggende forbigående reaktion vil blive berørt af de lukkede kredsløb båndbredde.Dette er lig med crossover frekvens af den åbne kredsløb.Så den erstatning, der skal gøres på en sådan måde, at du har så stor båndbredde som muligt, mens det stadig opfylder kriterierne for stabilitet:
tilstrækkelige fase margin
tilstrækkelig gevinst margin
-1 Hældning ved crossover.

Generelt en god fase margin til at stræbe efter, er 60deg.Det vil give gode forbigående reaktion med rimelig over-undershoot.En god gevinst margin er 12dB (er nødt til at være større end 7dB).Og -1 hældning ved crossover er netop det: Sørg for, at hældningen på crossover er -1 eller-20dB / årti.

Og igen, alt dette skal ske med så høj en crossover frekvens som muligt.Generelt for "regula" strømforsyninger dette er i de få kHz rækkevidde, for bedre forsyninger det kører i snesevis af kHz rækkevidde.

Jeg kender ikke de faktiske krav til dig ansøgningen, men mit gæt er, at hvis det lykkes Dem at krydse over på tæt ot 10kHz du være OK.

1.mener du det svinger når du skifter fra sige no_load til full_load?

2.Eller er det, at kun de ouput volt synke godt ned på belastning forandringer og langsomt kommer tilbage op igen?

løse 1 ved at øge filtrering af feedback adskillelsesstolpen spænding

løse 2 af faldende filtrering på feedback adskillelsesstolpen spænding.

... kompensationen net bare virker som filtre på skillelinjen spænding ..... selvom hætter undertiden vænne at skubbe spænding gennem hurtigere til påvisning .... gerne et loft over den øvre adskillelsesstolpen modstand.

du kan løse 1 ved at sætte et loft over den nedre adskillelsesstolpen modstand.

du kan løse 2 ved at sætte et loft over den øvre adskillelsesstolpen modstand ..

(eller selvfølgelig en række RC)

Eller inductor simpelthen er for stor en værdi, der forhindrer Udgangsstrøm fra at ændre i et hurtigt tempo.I så fald,
skal du vælge en mindre induktans værdi.

her er en artikel, der taler om, hvordan man kan forbedre belastning forbigående, håber det kan hjælpe u.hit på linket:
http://www.powersystems.eetchina.com/ART_8800443716_2400004_TA_ec5a6406.HTMcitat = "pianomania"] Jeg designign en DC DC nuværende tilstand sorteper, men belastningen forbigående er for stor, hvad parameter kan virkning problemet?

Fejl Amp gm?eller båndbredde, eller kompensation nettet RC, eller nul, pol?
Er der nogen artiklen drøfte dette emne?

Og hvis belastning forbigående forbedrer, normalt stabiliteten bliver værre, hvad er den bedste trade-off? [/ Citat]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back