DC-motor, til at trække ned eller begrænser strømmen

J

jorgechua

Guest
Hej, jeg har brug for hjælp med hensyn til jævnstrømsmotorer ... Jeg har en DC-motor, det er en magt vindue motor faktisk. Jeg vil forsyne det med 12V blybatteri. problemet er, at det trækker 2A aktuelle. Hvordan kan jeg trække ned i aktuelle til højst 0,5 A? ved du fyre kender nogle nuværende kredse?

En DC elmotor trækker en meget høj strøm, når den er startet, og når det er gået i stå. Hvis du begrænse strømmen til motoren, så er det måske ikke begynde at løbe og dens drejningsmoment vil blive reduceret.

Hvis motoren er normeret til 2A, så opstarten nuværende højst sandsynligt vil blive meget højere (for en kort periode ... flere hundrede millisekunder). Som mister_rf nævnt, de trækker mere strøm ved opstart ... aka låst rotor strøm, hvilket er Vforsyn. / (modstand motorviklingerne). Jeg er enig, strømbegrænsende motoren kan medføre, at du ikke engang få det i gang. Hvorfor er du prøver at løbende begrænse den?

Mellem 12V batteri og motor, kan du bruge en række transistor (også kendt som pass transistor) såsom IGBT, helst som kan håndtere bedømmelse 2A eller højere. Varier IGBT gate spændingen ved at passere PWM signal (fra en mikrocontroller) til et low-pass filter (for at få tilsvarende DC spænding på IGBT gate) for at variere IGBT emitter strøm (fra 2A til 0,5 A) til motoren.

Den foretrukne måde at begrænse strømmen ved hjælp af en pass element (transistor, MOSFET osv.) er at bruge PWM, der driver element er enten ON eller OFF tilstand, så ved hjælp af duty cycle, du kan styre den gennemsnitlige udgangsspænding. Brug af porten (DC) spænding til at kontrollere mængden af ​​strøm leveres fra passet element vil reducere effektiviteten og øge forbruget (varme) på pass element, fordi det altid vil være delvist på med et betydeligt spændingsfald på tværs af det. Alex

Hvis motoren er normeret til 2A, da vil opstarten nuværende meget sandsynligt være meget højere (for en kort periode ... flere hundrede millisekunder). Som mister_rf nævnt, de trækker mere strøm ved opstart ... aka låst rotor strøm, hvilket er Vforsyn. / (modstand motorviklingerne). Jeg er enig, strømbegrænsende motoren kan medføre, at du ikke engang få det i gang. Hvorfor er du prøver at løbende begrænse den?
Tak for det hurtige svar gutter, vi bruger motoren til at rotere en ramme, så det vil altid blive konfronteret med solen. hver 15 minutter eller deromkring, vi ønsker, at flytte en lille smule. vi ønsker at begrænse den nuværende, idet der på 12V, 2A, det er meget hurtigt. Vi kan ikke måle den vinkel det flyttet med millisekunder og er meget unøjagtige.

Da motoren har brug for mere strøm, når stationære, kan du sende en lang puls for at starte den bevæger sig en smule. Så en række kortere impulser til at skubbe det lidt længere. For at gøre dette ville kræve en skræddersyet puls genererer kredsløb. Det ville gøre en MOSFET fuld-on og fuld-off. Du vil skulle eksperimentere med længden af ​​impulser og antallet af pulser. Når du får motoren til at flytte den korrekte afstand, bør det ikke behøver yderligere justering. Solen bevæger sig med konstant hastighed hen over himlen.

vi vil have det til at bevæge sig lidt. vi ønsker at begrænse den nuværende, idet der på 12V, 2A, det er meget hurtigt. Vi kan ikke måle den vinkel det flyttet med millisekunder og er meget unøjagtige.
For at reducere hastigheden af ​​en PM (permanent magnet) DC motor, ville du ønsker at forsyne den med en lavere spænding i stedet for at begrænse strømmen. En hastighed variation forhold på op til 10:1 er normalt opnåelige. Jeg foreslår at prøve med en variabel spænding regulator, f.eks LM317. For en første test, kan et laboratorium strømforsyning eller fx et 1.5V batteri anvendes.

Tak for det hurtige svar gutter, vi bruger motoren til at rotere en ramme, så det vil altid blive konfronteret med solen. hver 15 minutter eller deromkring, vi ønsker, at flytte en lille smule. vi ønsker at begrænse den nuværende, idet der på 12V, 2A, det er meget hurtigt. Vi kan ikke måle den vinkel det flyttet med millisekunder og er meget unøjagtige.
For solar tracking, er DC-motoren kommer til at være meget, meget unøjagtige, jeg er helt enig. Du kan undersøge en gear-baseret reduktion system. Kig efter noget med en orm-gear, så du får et par tusinde-til-1 reduktion i omdrejninger. Så mange drejninger af motoren, vil kun lave små ændringer i platformens vinkel. Dette er en industriel kvalitet snekkegear reduktion kasse, men det vil give dig en idé om, hvordan de ser ud. Alternativt, kan du oprette din ramme med en simpel lineær aktuator og et center pivot. Den lineære aktuator kan udvide eller trække, hvilket ville skubbe på rammen, får det til at rotere rundt i pivot. Jeg tror på, hvad vi brugte i college var lineære aktuatorer til formål 8 'hjem parabolantenner. Det så lidt som eksemplet nedenfor, men havde en længere vandring. Google lineær aktuator, eller lineær motor ... , der vil give dig en idé om, hvordan de ser ud.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back