Dead FARNELL LS 30-10 Power Supply

D

dkn

Guest
Hej. Jeg søger efter en person, der har en af disse variable strømforsyninger.
IMG_2948.jpg
minen har været død i lang tid på grund af nogle highvoltage give bagslag. Men det ville være så rart, hvis det kunne blive repareret. Problemet er, at en modstand hos R13 er blæst og jeg er ikke i stand til at læse sin farvekode. Yderligere mere årsagen til, hvorfor er blæste var en til store sikring monteret, så når jeg endelig finde denne modstand, jeg har brug for at finde den egentlige årsag til den kortslutning.
IMG_2945.jpg
kunne meget vel være den komponent, placeret på heatsink, men jeg har ikke kunnet finde et datablad, og blæst modstanden har slettet en del af navn. Håber nogen kunne være hjælpsomme og åbne deres PSU, og måske tage et billede af dette område. Tak for din tid. Regards Dennis [/img]

Jeg finder Farnell er meget hjælpsomme. Prøv at kontakte dem for at se, om du kan få den manuelle eller hvis de kan fortælle dig, hvem der faktisk er fremstillet det. Brian.

Hej. Tak for svaret. Jeg har sendt en besked til Farnell, jeg håber, de vil være nyttige ofcause, men jeg har mine tvivl. Så hvis nogen har denne strømforsyning, ville jeg være rigtig glad, hvis du kunne tage et billede af området nævnt før. Thanks

Hej, Kan du fortælle pls hvilken slags regulator er på den side? Hopfely er det kun et typisk (ansøgning) kredsløb og du kan blive en modstand værdi ... Ellers er det muligt, at du trys "reengineering" og tager / drows et skema fra dine print? K.

Jeg har taget et par billeder for at få et bedre overblik. http://asdev.dk/powersupply/IMG_2949.jpg http://asdev.dk/powersupply/IMG_2950.jpg http://asdev.dk / powersupply/IMG_2951.jpg http://asdev.dk/powersupply/IMG_2952.jpg Som det ser ud for mig, dette er kilden til den aktuelle spænding, der skal udsendes. Der er en mindre transformer lige bag nettet stikket, og det går til de sædvanlige 7805 og 7812, så der skal til kontrol print. Jeg formoder, denne del er ikke blevet beskadiget. Så det må være en form for switchmode MOSFET placeret på heatsink, og den modstand, der er blæst, kunne være den shuntmodstand bruges til at meassure ampere forbrug tror jeg. Det blev rejst en masse over print, og må have været en 5 eller 10 m. Så måske modstanden er ikke så svært at regne igen, ordentligt en lav værdi som 0.1ohm. Det betyder, at jeg kunne prøve at lave værdier indtil Ampera displayet vise de korrekte. (Hvis dets ret til gæt på dens brug ofcause ...) Men hvorfor det skal være placeret på highvoltage side virker lidt underligt måske ... Nå bringer mig tilbage til mosfet se fyren ved heatsink, men jeg har brug for et datablad før du foretager en udskiftning. Tak igen for at forsøge at hjælpe mig ud her. / / Dennis

Hej, jeg har også denne form for Power Supply (lidt Defekt). Mines faktisk badged og lavet af Wayne Kerr. Fra dine fotografier vil jeg sige, det er identiske. Den modstand (R13) er 1R0 og ligner en Carbon Modstand, som ved det mål ville gøre det 1W. Men metalfilm modstande af samme dimensioner er 2W. Den Transistor du refererer til (Q2) på min enhed er en Texas Instruments TIPL762A, som er en NPN silikone Power Transistor. Af en eller anden grund kunne jeg ikke finde nogen oplysninger om dette på TI hjemmeside, data dog findes på http://www.datasheetpro.com/ for Bourns enhed. Af den måde modstanden er på Mains side af Switch-mode og har intet at gøre med de nuværende sensing til frontpanelets meter. Jeg husker brugervejledningen for denne enhed omfattede en skematisk og fuld stykliste. Desværre har jeg mistet mine og Wayne Kerr ville anklage mig for £ 60,00. Chris

Hej dkn, Im ked af, derhjemme jeg kan ikke åbne din vært m. billederne ... Her er et datablad for TIPL762: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/20180/POINN/TIPL762A.html Som jeg kan se det fra Chris foto, den modstand, skal være en Philips type! :) Det eksisterede mellem 1 ... 3W, skal du fortælle de foranstaltninger fra det ... Måske er D = 3xca. L = 10-11mm. K. [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 minutter: [/color] [/size] @ ChrisGn, måske du kan os give knowed den Wayne Kerr Typ Nr. pls? Tnx! K.

Hej, Modstanden er ca 16mm lang og 5,5 mm Dia. Den Wayne Kerr modelnummeret på frontpanelet er identisk med den Farnell én, dvs LS30-10. Faktisk er den eneste forskel med frontpanelet er, at Farnell der udskrives i stedet for Wayne Kerr. Der er et modelnummer på bagpanelet lige over serienummer. Dette er 11LS3010. Hvis nogen ikke får den FTT diagrammer for dette, så lad mig det vide. Det problem jeg har med mine er, at når jeg trykker på Udgangseffekt knappen enheden går i den nuværende grænse for et par sekunder, dvs en alt for langsom stige tid, og jeg har ikke lyst til reverse engineering, at en del af kredsløbet . Chris

Hej, imponerende med al den hjælp, meget venligt af jer alle:) Jeg har loddet slukke for strømmen transistor og forsøgte at tænde den, og så der kommer lys i displayet og sikringer stoppe blæser. Så jeg tror, der er en god mulighed for, at dens den defekte komponent. Jeg har ledt rundt efter en erstatning, kan ikke finde den nøjagtige samme. Og im meget overrasket over, at RS har en så begrænset udvalg. Jeg har fundet dette sted: http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/philips/BUT12.pdf Hvis dette ikke er godt nok? Ofcause ikke samme pakke, men Thats korrekt mindste problem. / / Dennis

Hallo, måske ikke, fordi ingen ved, hvordan muchcurrent skal Swit transistoren & med hvad en frekvens? Den TIPL har ca. dobbelt så meget spidsstrøm og (måske er mere relevant) CA, 10x kortere skifte & kant + opbevaringstid ... Jeg tror, du kan tage en risiko og ændre transistor til BUT12 :) Hopfely vil være den oprindelige heatsink nok ...? Har du tjekket for TIPL ved ... Mouser.com & ...// octopart.com også? K. Octopart bringer to distis for den oprindelige Transistor !:): http://octopart.com/parts/search?q=tipl762a&js=on

Hej, Fik en TIPL762A fra en lokal butik og erstattet det. Og dens arbejde igen nu! Så jeg er super glad for, du ikke nu, hvad du fik, indtil du mister det: D ChrisGn og karesz kan ikke takke dig nok for din hjælp! / / Dennis

Hali dkn, :) Du er velkommen, men "for at afslutte" du er på lodde jern :)! Fordi du har en ny 1 Ohm/2-3W; har du tjekket den nuværende grænse funktionen også pls? Men jeg husker, disse er i den primære del, måske for "in-rush" strømbegrænsende ... Vær glad m. det! Hej ChrisGn, Hvad er din "Slightly Forkert" problem pls. med din Wayn Kerr? K.

Hej dkn, Glad du fik den i gang ... karesz, den lidt Defekt problem min PSU lider er, at på trykke på Udgangseffekt knappen, PSU nuværende grænse spark i et par sekunder, hvilket får udgangsspændingen til at stige alt for langsomt. Det gør den under ingen belastning. Som du kan billeddiagnostiske dette skaber problemer, når jeg teste noget, der har en R / C magt på reset FTT. Hvad jeg behøver at gøre, er at tilslutte det nogensinde er det jeg testes efter jeg har tændt PSU output. Det er næsten, som om der er en vildtfarvet fantastisk stor kondensator forbundet på tværs sin produktion. Og før du spørger, er spændingen forstand indgange spændes på udgangene korrekt. Jeg må indrømme, at PSU har opført sig sådan her for et par år nu, og jeg har vænnet mig til denne særhed. Jeg bare fortsætte med at søge nettet en gang imellem at se om jeg kan finde en CCT-diagram, så måske jeg kommer rundt til reparation af det, da det ikke er virkelig toppen af min prioriteringsliste. Chris

Strømgrænse ser ud til at fungere fint og være nøjagtige nok. ChrisGn -> Er du sikker på, at der er et problem med din psu? Min er også langsom et stigende, især når CL er under 1 amp, det tager et par sekunder. Jeg tror, det bare meningen, at være sådan, medmindre du huske din enhed til at fungere anderledes? Måske er det bare en meget blid strømforsyning: D / / Dennis

Dennis, Måske er din højre, den Voltage stigningen aldrig var fantastisk, da CL blev sat lavt, og jeg bliver lidt kræsen. Det er bare at jeg husker at teste en belastning på op baserede boards, da PSU var nyt, og havde ingen problemer med op-R / C reset kredsløb. Hvis jeg teste samme bord (e) nu nulstillet ofte ikke fungerer ordentligt. Måske var det marginale dengang, og det er komponent aldring (noget vi glemme alt om) på enten PSU op-boards eller begge dele. Mest sandsynligt selvom det er min hjerne, der er aldrende og jeg testede derefter med en langt højere CL, end jeg skulle have været! Anyway, den PSU arbejder for, hvad jeg skal bruge det til, så jeg vil ikke bruge noget tid på at forsøge at fastsætte en fejl, som måske ikke er der. Chris

Hej Chris, [quote = ChrisGn] ... jeg vil ikke bruge noget tid på at forsøge at fastsætte en fejl, som måske ikke er there.Chris [/quote] Vi har alle problemet med tiden :-(... I alle case_a stiger for meget sekunder, som du skrev det:. Jeg tror ikke meget godt at bruge og er ikke en Reklam for sælgeren Farnall / Wayn Kerr ... Et problem er naturligvis at finde nogle kredsløb over dem K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back