Den DFT og FFT er 200 år gammelt!

E

eltonjohn

Guest
Bare for min egen kulturelle baggrund i enterprised at lære lidt om Fourierrækker og hvordan det føre til DFT ..Jeg ønskede også at undertsand hvordan Fourier kom op med en hjørnesten generelle sætning, at alle funktioner kan aproximated ved en Fourier serie. Til min overraskelse opdagede jeg, at Fourier kun generelle den Theoreme. Som allerede anført af Lagrange til periodisk functions.So i embarqued i en søgen efter at finde det originale værk, der fører til en sådan idé. Det var trigonometriske interpolation til beregning af himmellegemer baner.
Den samme måde jeg opdagede, at Gauss allerede havde udtalt tydeligt FFT på en afhandling om interpolering i 1805. Men hans arbejde gik ubemærket indtil Cooley og Tukey genopdage det i 1965.
Hvis nogen har mere dokumentation om dette plese guive linket det tog at grave en masse bøger for at finde alt dette.

Der er en gammel bog med titlen "historie numeriske analisys fra 16. til 19. århundrede" Fra Springer Verlag (1977), at jeg forsøger at lokalisere

Kære eltonjohn,

Titlen på den oprindelige Gauss 'arbejde er:Theoria interpolationis metodologiske novo tractataheld og lykke,

satellit

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back