Den effact af W og L for femte af MOS transitor

S

shqzhao

Guest
Hej, kan du give mig nogle råd? for MOS transitor hvorfor femte falde, når L fald? og femte stiger, når W fald? Thanks

Nå i submicron proces, når L falder, på kort-kanal effekter er mere fremtrædende. Derfor er effekter som DIBL reducere femte af transistoren. Jeg har set, at femte ændringer med W i submicron teknologier, men jeg ikke kender den præcise årsag bag det. Når bredden er for lille (svarende til L), så er der noget der hedder smalle effekt, der reducerer den femte af enheden.

Tak! Ican't finde materiale, hvordan W effekt det femte også.

For korte kanal femte vs W og L korreleret med processen type. Jeg tror femte stigning, mens w fald kan være en overfladisk grøft isolation. Den parasitiske kondensator på bredden retning ender få mere vægt, når bredden bliver smalle.

VT falder med fald på L på grund af korte kanal effekt og VT-stigning som følge af bredden falde på grund af smalle bredde effekter

Hej, I enkle vendinger ...., En kanal er en ledende vej for transportvirksomheder fra kilde til dræn .... og som vi definerer tærskel spænding som minimum porten spænding der kræves for at danne en overledning vej .... og så kanal nedsætter porten spænding der kræves o tænde for enheden falder ... dermed femte mindsker også ... regds, Anup

Hej, Hvis du læser en af bøgerne på CMOS-basics vil du finde forklaring sammen med den matematiske del. CMOS VLSI Design By Weste er meget god bog.

Der er også omvendt femte moudulation effekt, hvis du har yderligere fald L for ligninger læse bogen fra Tsividis ...

Jeg tror det ikke! Faktisk femte er næsten nondepent på L eller W, når L eller W er stor (ikke korte eller smalle MOS). Men når L eller W falde, ville den femte stigning. Du vil se fornuft og formlen på Neman bog, undskyld, jeg kan ikke huske det nøjagtige navn på bogen, det er på halvlederindretninger. Faktisk kan vi udlede resultatet fra støberiet er proces-fil. Det fortæller os, hvis du ønsker at bruge lav femte proces, kunne vi ikke bruge minimun L mere, men bruge flere gange af minimun L. BR, Alex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back