den fredfyldte nuværende (Idq) af effektforstærker

S

springf2000

Guest
Kære alle:

min effektforstærker's IMD er meget dårlig, når jeg teste det ved lav temperatur (under nul), men på 55 (høj temperatur), dens præstationer er den samme som den normale temperatur, det er godt.
Jeg bruger dioden for at kompensere for temperatur drift.
så jeg beslutter at bruge DS1870, at prøve det Idq og regulere Vgs af LDMOS.og en ingeniør fortælle mig Idq er ikke ændret, når den circument temperaturen ikke ændre sig.men når teste min effektforstærker, finder jeg, ved samme temperatur, den Idq ændre sig med input RF Power!
Jeg vil gerne vide, hvad der er det rigtige svar! [/ u]

Det er korrekt, at den fredfyldte løbende kan ændre sig med RF input / output-effekt.Når drevet stadig stærkere, vi lave en overgang fra klasse C forstærkere til koblede forstærkere (D, E, ...) Så belastningsimpedans bliver meget vigtigt.

Men sandheden er, at du normalt ikke vil have til at løse dette problem.Forstærkere bruges i sendere før antennen.Så du har fuld kontrol over RF input og output power!

Hvis dit design er en lineær PA, den effekt må ikke påvirke for meget af Idq (inaktiv nuværende), fordi det vil øge gevinsten ekspansion (forskellige gevinster for forskellige input beføjelser).Regel i en flertrins Linear PA-design, i hvert fald den første fase skal være i en klasse.
Hvis dit design ikke er en lineær PA, tingene er anderledes.
Er normalt at kompensere for temperatur ved hjælp af en diode.

mit PA er WCDMA pa, jeg er nødt til at beskæftige sig med den temperatur, afdrift, men dioden kompensere LDMOS meget godt fra stuetemperatur til 55, men lavere end nul, dette kredsløb er meget dårligt, hvad skal vi gøre

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back