Den mærkelige struktur induktortypen af LC VCO

W

walkingsun

Guest
Hvad er den "grønne" struktur i billedet.Det har nogen fordel?
Tak!
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Det er kun en kondensator til at tune resonator.
Inductor er ikke vises og sker ved hjælp bondwires.Da der som regel en vis grad af unøjagtighed i bondings induktans, designere tilføje denne multifinger hætten til at justere resonant frekvens (det forudsætter nye top maske til at justere det).

Jeg håber det kan hjælpe

Mazz

For at tuning genlyd frekvens.
Jeg fik det ~
Tak, Mazz!

Men på silicium substrater nicheaktørerne kondensatorer anvendes sjældent på grund af meget lav kapacitans values.In dette billede, med denne fringe kondensator (afhængigt af kursus på tech.) Vil vise en meget lille mængde kapacitans værdi .. omkring nogle fF måske mindre.Med denne værdi, kan enhver binding induktans ikke være i en resonating med en rimelig frekvens.
Jeg synes, det er en ESD-beskyttelse diode ..ikke som en marginal hætte.eller firkantet spiral induktortypen .. Hvis det foto blev farvet, kan vi sige mere præcist ..
Det ser lidt mærkeligt ..

Bigboss

I det viste plot, er IC sammenklæbning.

normalt denne struktur bruges i forvejen af klassisk Varactor tuning cap banker til VCO sub-bånd.

Forestil dig at du skal gå til en hurtig produktion, og du har en stor frekv VCO (5 GHz).
Med 1 nH induktortypen, skiftede blot som et eksempel, og et samlet loft bank af 1 pF, du fik den rigtige freq.
Hvordan skal man behandle unøjagtige limning / beholdningsopgørelsen parasitter?
Tilføjelse af en sådan modul (for eksempel 50 fF alt), kan du justere i et par uger (kun sidste metal af en korrekt stoppet proces), 2,5% af VCO freq.

Må ikke fortælle det til din Big Boss, der gav dig dette vink ...(sjov selvfølgelig).

Walkingsun, kan du vedlægges fuldstændige IEEE papir?

Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back