Den magt og jord lag for signal linjer routing i 4 lags PCB

• Thread starter contagiouseddie
  • Start date
C

contagiouseddie

Guest
Hej, jeg starter min 1. 4-lags PCB. Jeg er lidt delte meninger om signal linjer routing på lag. Jeg er ikke sikker på, hvor meget kan vi bruge magt og jorden lag for signal linjer routing. Jeg ved jeg burde undgå at bruge dem begge, da de formodes at være dedikeret jorden & magt flyet hhv. Men, kan omkring hvor mange procent af disse 2 lag bruges sparsomt til signal-linjer? Tak gutter. : D

Det afhænger af hvad dit signal krav er, er det en høj hastighed bord med kontrolleret impedans, eller er det en forbruger program med langsomme digitale og muligvis analoge, hvis det senere er tilfældet, kan du route så meget som du ønsker på magten flyet holde sig for øje, at kontinuiteten skal holdes, og en generøs mængde kobber skal være tilgængelig fra strømkilden til den højere nuværende enheder - jordplanet er bedre urørt eller anvendes kun som en sidste udvej - hvis det er en høj hastighed bord , er det bedre at tilføje lag i stedet for kompromittere dit fly - sund fornuft gælder. Sigint

Hej, som SIGINT siger, det afhænger af de punkter, han havde nævnt i sin tråd, er det faktisk afhænger af banen og dens kompleksitet. Hvis det er på høje hastighed design og blandede signaler, så er du sandsynligvis nødt til at gå efter flerlagsmaterialer. De har også bruge det til EMC-spørgsmål, for at vide mere om det, kan du se på linket jeg har indsat nedenunder .. http://www.ce-mag.com/ce-mag.com/archive/01/03/0103CE_028.html http://www.elmac.co.uk/desfremc . HTM Regards, Ramesh

Skøn vil variere, men jeg normalt betragter noget over 2 GHz, som den region, hvor RF overvejelser bliver væsentlige spørgsmål. Bølgelængder er på rækkefølgen af ​​PCB størrelser og transmission line virkninger er set. Afskærmning og via er også begynde at være betydelig.

Jeg er at tilføje yderligere 2 lag til bestyrelsen, så nu er det 6 lag. Kredsløbet har ekstern hukommelse interface (SDRAM), men kører ved 48 MHz. Microcontroller kører ved 55 MHz. Jeg gætter på 6 lag er nok til dette projekt. Jorden og magt Flyet vil udelukkende for sig selv. Jeg bruger bogen "High Speed ​​Digital Design - en håndbog i Black Magic" af Howard Johnson som en guide og også nogle andre reference. Vigtigt analoge signal linjer og følsomme signal linjer Jeg rute dem 1st. Tak for råd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back