den mest intelligente power supply system

B

buenos

Guest
hvad der skal til, kan den mest intelligente power supply system?
hvor mange ic-s skal jeg bruge til det?
Does anyone know ic-s, for intelligent strømforsyning systemer?

i de første måneder af det næste år, vil jeg gerne designe en DSP board (måske med en Sortfinnet processor, eller andet), og jeg besluttede, at det bør have en meget intelligent / moderne / professionel Power Management-system.Bare for at udvikle mit design-praksis, en for sjov.Den vil arbejde fra en væg-adapter, så det ikke er nødt til at der er batteri kredsløb.

Jeg tænkte, at det bør have følgende kompetencer:
-multi jernbane (analog video / audio kredsløb, digital DSP / periferiudstyr)
-blød start
-soft on / off
-power sekventering
-forskellige standby / lav effekt tilstande (tænd / sluk periferiudstyr, CPU kerne-spænding skalering, når uret forandring, der kontrolleres af DSP)
-RTC Strøm
-multirail spænding overvågning (signalering og reset, power mislykkes)
-hot-swap (måske, men ikke vigtigt)
-andre ??????????????????

Ok jeg ved, kan det være at gennemføre med 2 LDOs (digital / analog), men det er ikke så professionel.
er der nogen-chip løsning til det?
hvad med notebook-pc'er?hvad ic-s bruger de?

Motorola har DSP chips optimeret til brug i strømforsyninger.
Prøv dette link:

http://www.freescale.com/webapp/sps/site/application.jsp?code=APLUPSDSP&srch=1

Jeg håber, at dette hjælper.

bimbla.

hvad du skrev, dette er en 220V eller 110V powerline kredsløb.
hvad jeg taler om, er en on-board power distributionssystem, for den indbyggede chips.

dine specifikationer er temmelig bred og meget vage.Med henblik på at foreslå en IC for din ansøgning skal du være meget mere specifikt.Dette er, hvad der er nødvendigt for hver bane du kontrolleret:
Input Voltage, Output Voltage, Output Voltage Tolerance, Max Output Current

i: 5 ... 12V (fra væg adapter) ud:
3,3 V digital
3,3 V analog
1,8 V digital
alt, hvad den har brug for er 3 LDOs, da jeg skrev det tidligere, men jeg vil gerne mere.hvorfor?Jeg skrev det også.det punkt er ikke et slutprodukt, i stedet designprocessen selv.Jeg er studerende nu, og jeg ønsker at udøve de nyeste teknologier i dette board.Tilføjes efter 1 minut:Tolerance: -2%.Current: 0.5A, og 1A i den digitale 3.3V

Dette er et forslag topologi ...

Brug 5V som din indgangsspænding.du får brug for en leverance, der kan understøtte 8 watt.

Brug EL7532 (faktablad: http://www.intersil.com/data/fn/fn7435.pdf) til at oprette en 3.3V jernbane.Brug denne jernbane til magten både analog og digital Rails.Hvis du har brug for adskillelse og derefter bruge produktion af 7.532 regulator til Analog jernbane og derefter bruge en LC-filter til at levere den digitale jernbane.

Brug EL7530 (faktablad: http://www.intersil.com/data/fn/fn7434.pdf) for at oprette 1.8V jernbane.Brug 3.3V jernbane som input til denne regulator.

Den 3.3V jernbane vil indlede blød start efter 5V jernbane har overskredet om 2.3V.Når 3.3V jernbane har overskredet ca 2.3V, vil 1.8V jernbane indlede en blød start.

check www.ti.com site, de har mange LDO typer og chips, der har flere output.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back