Derfor bruger Buffer efter ADC

I

itmr

Guest
Hej Alle Jeg er FPGA design ingeniør og jeg har et lille spørgsmål til dig - hvorfor bruge op amp som buffer, når ADC den vigtigste årsag i gæt er at øge gevinsten - men en eller anden toldme, at det gode til dataopsamling og jeg havde ikke forstået, hvorfor??? gør nogen kan hjælpe mig med at forstå det? tak u alle

Mener du en buffer forstærker foran ADC? Hvad er ADC samplingfrekvens? Vidste du, at de foreslåede kilde impedans for at opnå fuld ADC performance?

FVM - Jeg ved, at buffer forstærker foran ADC vel at øge forstærkningen på indgangssignalet - der kommer fra en sensor 4 eksempel. mit spørgsmål henviser ikke til specifikke ADC eller specifikke samplingfrekvens - Jeg mener, jeg vil bare gerne vide, hvad den nødvendige output buffer 4 ADC når ADC tilsluttet FPGA - Jeg gætter på, at der er 2 grunde - den første er at udligning af spændingsniveau (ADC plot prøver med 3,3 og FPGA vel at få 1.8 V ...) den secound er at undgå enhver mislykkes i FPGA NÅR ADC faild eller nogle ting. havde du mere grund til at denne udgang buffer?

Det er et lavpasfilter FØR ADC. At det er tegnet efter ADC betyder ikke, det er efter ADC. Følg signal flow.

JayantD du ret, men der er buffer efter ADC-navngivne NL27WZ17DF - Kig på denne ... den er forbundet til serielle data, der kommer fra ADC

itmr, NL27WZ17DF er en dobbelt ikke-inverterende Schmitt udløst buffer, ikke en op amp. Hvis Vcc (pin 5) i denne del (ikke vist på skematisk) er 1.8V, bliver det brugt som et niveau oversætter 3.3V til 1.8V. Det har overspænding tolerant indgange. Så selv om det er drevet af 1.8V, vil den tåle 3.3V signal udgange af ADC. Se datablad på [url = http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/104595/ONSEMI/NL27WZ17DFT2.html] NL27WZ17DFT2 pdf, NL27WZ17DFT2 beskrivelse, NL27WZ17DFT2 datablade, NL27WZ17DFT2 Vis::: ALLDATASHEET :::[/url] Håber det hjælper, JayantD

Niveau-konvertering af digitale signaler kan være påkrævet i nogle tilfælde, men du har bedt om en OP AMP buffer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back