design af 50 MHz antenne

A

abdoeng

Guest
Hej Jeg vil gerne dsesign 50 MHz med små dimension, som er bedre cylindrisk eller lambda / 4, remmeber lille dimension antenne til at operere i overføre data fra pc til pc

På denne frekvens bølgelængden er seks meter. Du vil få problemer med at gøre en effektiv antenne. Under alle omstændigheder bør arbejde over korte afstande. Du kan prøve snoede 1,5 m af tråd omkring en cylinder til at gøre dens længde kortere. Dette er, hvad der sker i håndholdt tovejs radioer.

Kære flatulent, Kan vi designe Antenne Array for at undgå denne store længden ...?

Det ville virkelig afhænger af, hvor langt fra hinanden de 2 pc'er var, og hvor meget magt de radioer sende - et spiralformet antenne er et godt kompromis for shortish afstande - bør arbejde op til et par km charlie

[Quote = galilu] Kære flatulent, Kan vi designe Antenne Array for at undgå denne store længde ...?[/quote] De mange har det samme problem med fysiske længder. Din ansøgning ikke kræver effektive antenner, da afstanden er kort.

Hvad er din definition af »små dimension antenne '? og bør antennen være trykt på et PCB eller ej? [Quote = abdoeng] Hej Jeg vil gerne dsesign 50 MHz med små dimension, som er bedre cylindrisk eller lambda / 4, remmeber lille dimension antenne til at operere i overføre data fra pc til pc [/quote]

Kære Alle, bruger jeg en anden løsning for workink i denne frekvens har jeg bruger små rammeantennen på 49Mhz for telefoni peer-to-peer-forbindelse, men i denne art på antenne du står med en meget larg impedans, der kan forsvandt med en shunt kondensator. Ali

og en anden slags små demantional og effektiv antenne er "foldet dipol antenne", hvis du folder en dipol antenne når dets ampedance er muliply til 4, og hvis du folder den n tid, det ampedance er squr n gange vokse

din bedste chance er at bruge en ferrit lastet spole antenne - Tricomme gør en 27MHz én og de er relativt nemt at designe - particulalry for kort rækkevidde.

SØG HAM, ANTENNA, homebrew, i Google. Du finder alle ovennævnte typer MED DESIGN noter. IC LOADED antennen er bedste bud i MIN OPENION.

Kære Alle og metha_jp Wath kan vi gøre med larg mængde intocdance af denne antenne, hvis vi bruger en capasitor vi har meget smalt bånd anntena, der kun virker ind på frequancy Bedste

Hej Horn !!!!!!!!! det har brug for en wave guide, at den længde er mindst 3 meter Kan du gøre det ?????????????

Hej, jeg ville foreslå 2 ting: 1) 50 MHz ikke forekommer mig et godt valg, for lille båndbredde til en anstændig overførselshastighed. 2) Jeg foreslår at bruge UHF-båndet, mindre antenne (kunne også være direktivet) og en større båndbredde hensyn til 50 MHz. 2a) UHF kunne give dig også en god "lang afstand" præstation. Hvis du nødt til at bruge 50 MHz ... så kunne du bruge en J-POLE antenne, der er lodret, ingen groud fly nødvendig, og det fungerer bedre end en lodret dipol. Det afhænger af hvor langt du er nødt til at dække, og den båndbredde, du har brug for. Ciao

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back