Design af et termoelement temperaturmåling kredsløb

S

steve1

Guest
Hej, Jeg forsøger at designe en temperaturmåling system med termoelement, der kan måle proces temperatur på mellem 50 til 150 grader celsius. Den krævede ydelsesområde er 0V - 10V. Ikke-linearitet på mindre end 1% er ønsket og en opløsning på 0,5%. Den omgivende temperaturområde er fra 0 til 25 grader celsius. Pls Jeg vil gerne vide det nødvendige signal konditionering og passende kredsløb. Ser frem bidrag her. Regards

Er det virkelig værd at designe et sådant system, hvis du kan købe det for mindre end 50 kroner [URL = "http://www.conrad.de/ce/de/product/100827/Voltcraft-DT-300-LCD-HANDTHERMOMETER / SHOP_AREA_17210 & promotionareaSearchDetail = 005 "] på ethvert elektronisk forhandler [/url], inkl. NiCr-Ni (K-) sensor og display?

Er det virkelig værd at designe et sådant system, hvis du kan købe det for mindre end 50 kroner [URL = "http://www.conrad.de/ce/de/product/100827/Voltcraft- DT-300-LCD-HANDTHERMOMETER/SHOP_AREA_17210 & promotionareaSearchDetail = 005 "] på ethvert elektronisk forhandler [/url], inkl. NiCr-Ni (K-) sensor og display?
Hej, Tak for bidraget, men jeg skal designe det som en del af et projekt, jeg laver. Jeg vil gerne nogen antydning du kan give

En op amp er velegnet som en forstærker i denne sag. Lyder som om du ønsker at finde en brøkdel af en volt og gange det med 100 eller deromkring. Nogle situationer kræver en instrumentering forstærker, som en hobby kan bygge fra tre op-amps. Ellers er tilgængeligt i én pakke. Der er spørgsmålet om, hvorvidt din termoelement kan levere lineære ydeevne på tværs af din temperaturområde. Hvis ikke så kan det være nødvendigt at skræddersy en feedback kredsløb for at opnå lineær respons. Prøv en søgning på dette board på 'termoelement «.

En OP AMP er velegnet som en forstærker i denne sag. Lyder som om du ønsker at finde en brøkdel af en volt og gange det med 100 eller deromkring. Nogle situationer kræver en instrumentering forstærker, som en hobby kan bygge fra tre op-amps. Ellers er tilgængeligt i én pakke. Der er spørgsmålet om, hvorvidt din termoelement kan levere lineære ydeevne på tværs af din temperaturområde. Hvis ikke så kan det være nødvendigt at skræddersy en feedback kredsløb for at opnå lineær respons. Prøv en søgning på dette board på 'termoelement "
Den termopar jeg vil bruge, er lineær mellem temperaturområdet jeg ønsker at måle.. (50 - 150 grad celsius) Min største udfordring er, hvordan man designe den kolde krydset erstatning og tilføje en offset spænding justering af instrumentet forstærkeren således, at udgangsspændingen er 0V på 50 grader celsius og 10v på 150 grader. Forventer dine input. Hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back