design af filter uden hjælp af indbyggede funktioner i Matlab

B

baladrg1987

Guest
hej!
Jeg formoder at designe et lavpasfilter (LPF) ved hjælp af et vindue metoder uden indbygget uisng-funktioner i Matlab.og produktionen skal en frekvenskarakteristik på filteret.

jeg kunne finde koefficienter af vinduet (blot ved at erstatte formlen for et af vinduerne), men konstruktionen af LPF uden at bruge de indbyggede funktioner har været meget irriterende!

hvis nogen kunne hjælpe mig der beskæftiger sig med dette vil jeg være meget taknemmelige!

tak!

baladrg1987,
Enhver god bog om digital signalbehandling eller digitale filtre vil vise teknikken.Se også:
.
http://ocw.mit.edu/NR/rdonlyres/070AAF5F-FFE8-4491-9471-E5F38AFC6B4D/0/lec09.pdf
Hilsen,
Kral

Dette er et typisk projekt for at give dig nogle hands-on erfaring med digitale FIR filtre.Hvis du har nogle følelse med teorien, bør du være i stand til at gøre dette:

- Rektangulære Fréquence respons (opbevares i en vektor)
- Inverse tørfilm på det
- Anvende vindue

der filteret.

Den frekvensgang er modsætte:

- Tage filteret coeficients
- Anvende tørfilm

svhb skrev:

Dette er et typisk projekt for at give dig nogle hands-on erfaring med digitale FIR filtre.
Hvis du har nogle følelse med teorien, bør du være i stand til at gøre dette:- Rektangulære Fréquence respons (opbevares i en vektor)

- Inverse tørfilm på det

- Anvende vindueder filteret.Den frekvensgang er modsætte:- Tage filteret coeficients

- Anvende tørfilm

For en FIR-filter: hvis du har dit filter coeficients, du bruger concolution at anvende den på dit signal.(dette er dybest set, hvordan filteret virker).

Kode:

w = conv (u, v) convolves vektorer u og v. Algebraically, convolution er den samme operation som multiplicere polynomier hvis koefficienter er de elementer af u og v.

svhb skrev:

For en FIR-filter: hvis du har dit filter coeficients, du bruger concolution at anvende den på dit signal.
(dette er dybest set, hvordan filteret virker).Kode:

w = conv (u, v) convolves vektorer u og v. Algebraically, convolution er den samme operation som multiplicere polynomier hvis koefficienter er de elementer af u og v.

Num, og den er coeficients for polynomier definere A og B i
H (Z) = B (Z) / A (Z)

Når coeficients af A er nul, undtagen den første, du har lavet en FIR filter, og bare dividere alle coeficient fra B til A0.Dette er den impuls respone af filteret, og er endelig (Finite Impluse Response filter).Du kan bruge disse coeficients at gøre en foldning med dit input signal.

Når der er andre coeficients end den første af A er forskellig fra nul, du har lavet en IIR filter (Infinite Impulse Response filter).Du kan finde den impuls respone ved at dividere polynomier A og B, og du vil se det aldrig ender (men resultaterne bliver smalleer og mindre, håber jeg).Fordi den impuls respons aldrig slutter, er det inpractical at gøre med foldning.

Hvis man ser på, hvordan et digitalt filter virker, vil det ikke være for vanskelige at anvende filteret på nogen indgangssignal.

svhb skrev:

Dette er et typisk projekt for at give dig nogle hands-on erfaring med digitale FIR filtre.
Hvis du har nogle følelse med teorien, bør du være i stand til at gøre dette:- Rektangulære Fréquence respons (opbevares i en vektor)

- Inverse tørfilm på det

- Anvende vindueder filteret.Den frekvensgang er modsætte:- Tage filteret coeficients

- Anvende tørfilm

ja det skal være den diskrete version af transformere, med DFT, jeg mener Coils Fourrier Transform.

Get Ur overførsel funktion fra coefficent af filtrene ved hjælp tf (z, p), derefter ganges wuth ur input

se denne fil, vil hjælpe dig for meget
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back