Design et RF Mixer .......????

R

Rfboy

Guest
Hej gutter, jeg har brug for nogle gode ideer til at designe en RF mixer i 10 - 12 -14 GHz med en Hvis signalet ved 70 MHz.
Jeg forsøger at simulere en ring mixer i microstrip linje spor annoncer 1.5 og mwoffice men ikke med godt resultat.
Hvis der er nogen instans, der kender nogen microstrip line mixer struktur behage hjælp mig!

Tak

Hej ven:
Mixeren
vha. en ring retningsbestemt tilkoblings er et pænt valg i op omdannere, selvom du ikke har en god OL afvisning.Husk dog, at et centralt punkt for en vellykket mixer design er at vælge en egnet diode.Consult HP websted.De har nogle diagrammer til at hjælpe dig med at vælge en korrekt diode for din ansøgning.Også de har nogle AN, der kan hjælpe dig med at vælge den bedste struktur for din ansøgning.
Nr. Metter struktur skal bruges, jeg følger en generel tilgang til at udvikle blandere i 8 til 14GHz band at jeg beskrive nedenuden trin for trin.
1 - Simulér hver del af mixeren som et stand alone-struktur,
der skaber "primitiver".
2 - Forbind trinvis den "primitiver" ajusting deres sammenkobling for at holde specs i alle havne.
3 - Vælg den dioder du vil bruge til at bestå af mixeren.
4 - Slut dioder i strukturen og simulere kørsel punkt impedans på, LO og RF havne.Under disse oplysningerne plote de impdance stier på en Smith chart og udlede et matchende net.Disse strukturer bør være så enkel som muligt, når de vender tilbage tab i OL og RF havne er afgørende faktorer for et godt mixer spec.
5 - altså en ikke-lineær (Harmonisk Balance) simulation er gjort med hensyn til hullet struktur.I dette trin, bør applyed en tone til OL havn og en anden til RF port.
6 - Stadig i 5, Webstedsoptimeringsværktøjets bør justeres, så de mål, bør beskæftige sig med minimum indsætningspunktet tab mellem RF til IF havne.Den bedste IL svarer til de bedste OL afvisning og de bedste RL for hver enkelt havn.
Jeg håber, at ovenstående kan hjælpe dig eller anden måde.

NandoPG

Thak du nandopg ......

Jeg forsøger at starte med en ny simulering ..

Farvel

Se meddelelse nedenfor: --

[Dette indlæg blev redigeret af: odyseus på 2001-06-19 23:43]

Alt hvad du siger ovenfor er ca enkelt afbalanceret mixer designet i X Band, men som alle ved dobbelt balanceret mixer har meget fordele derefter enkelt afbalanceret mixer i mange aspects.what er den praktiske overvejelse af disse mixer? Balun eller andre?

Du kan prøve en FET-mixer (se MWO eksempler).Dioder i blandere ikke altid nyttigt.

brug oversvingninger mixer.Det er billigt og let design.
Du kan finde det i artiklen i Microwave Journal, januar 2000, side 22-40, forfatter dr.Matjaz Vidmar.

reference design bruge dette design i 20GHz projektet.

Lige flyttet denne tråd til en mere passende afsnit!

:spoko:

Pls do fortsætte din diskussion.:
Spoko:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back