Design for EMC og ESD - nogen tips?

R

renato

Guest
hej, venligst hvordan kan jeg forbinde grundplaner i et seks eller flere lag PCB om at EMC og Safety requeriments. Er der nogen tips? Hvorfor i nogle brædder har en masse gennemgange til GND tæt på grænsen til bestyrelsen. Er det en nødvendig proceding? Sikke en funktion af to punkter i bestyrelsen (bundkort), uden komponenter, der kaldes 60 ohm? Desværre for mange spørgsmål og for dårlige engelsk. På forhånd tak. Renato

De gennemgange er primært for at undgå, at RF frecuency går ind i bestyrelsen ved grænsen, jeg tror, ​​at alle mobiltelefoner har (tjek dine). Også de skal give en god forbindelse mellem GND planer for at forhindre, at et fly med få gennemføringer kan virke som en antenne. Det er vigtigt, at impedansen mellem forskellige punkter i grundplanet være så lav som muligt for at undgå spændinger mellem forskellige punkter. Normalt de øverste og nederste lag af en mobiltelefon har grænser uden sholder maske til at forbinde de afskærmninger og med disse lederbaner. Jeg forstår ikke dit andet spørgsmål. Måske hvis du ser to punkter i et bord og 60 ohm i loddemaskebeskyttelse det kunne være skrevet af en ingeniør til at måle kvaliteten af ​​overfoersel linje (60ohms) i bestyrelsen. Denne værdi det påvirkes af tolerancer, osv. hilsen, mimoto

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back