Design kondensator-top koblet bandpass filter

A

aredhel

Guest
Hej jeg er ny her, og jeg håber at få hjælp til min opgave:

Spørgsmål Design et Chebyshev tre resonator, kondensator top-koblet, konstant-k bandpass filter centreret på 1MHz med 1 dB rundstyringssendere og en 100kHz, 3 dB båndbredde.Kilden og belastning modstande er 1.5kΩ og tilgængelige induktionsspoler har en kvalitet faktor 60.

Vi er lige begyndt på filtre og jeg er lidt blank på hvordan jeg skulle løse dette spørgsmål.Enhver ved, hvor jeg skal starte eller nogen bøger til at anbefale?

aredhel wrote:

Hej jeg er ny her, og jeg håber at få hjælp til min opgave:Spørgsmål Design et Chebyshev tre resonator, kondensator top-koblet, konstant-k bandpass filter centreret på 1MHz med 1 dB rundstyringssendere og en 100kHz, 3 dB båndbredde.
Kilden og belastning modstande er 1.5kΩ og tilgængelige induktionsspoler har en kvalitet faktor 60.Vi er lige begyndt på filtre og jeg er lidt blank på hvordan jeg skulle løse dette spørgsmål.
Enhver ved, hvor jeg skal starte eller nogen bøger til at anbefale?

det er mere af en beregning spørgsmål.Vedhæftet er de værdier fundet.Jeg brugte "aktive og passive Analog Filter Design" af Lawrence P. Huelsman som reference.Jeg er ikke sikker på, om mine beregninger og værdier er rigtige.Kan nogen bekræfte?
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Ok, jeg
har beregnet de værdier og jeg tænker på at designe et microstip bruger Kuroda Identities siden værdierne for de inductor og kondensator vil blive et problem.Anyway jeg spørger mig selv om jeg skal bruge bandpass filter værdier eller top-koblede bandpass filter værdier, når jeg skal designe microstrip?

Her er et forslag fra topology:
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hey, sorry for foruroligende.
faktisk, im vender problemet til at bruge Q og få værdierne af L.
kan nogen fortælle mig det skridt for at finde ud af de værdier?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back