design LC VCO

B

benever

Guest
Kan nogen hvorfor Q af induktortypen i teknikker af TSMC ,18 u er så lille?

tak!

den integrerede IC normalt har meget lave Q 3 til 7, max er 10

Hvad er Q-faktor gjorde u fik?

de fleste af de RFIC design ikke afhænger af spoler, der leveres med kittet
de udvikler sig, og optimere de ejer L's, så det passer i design

khouly

Q nu er omkring 4, værdien af induktortypen er omkring 4.5uH, men den snyltende

modstand er omkring 2 ohm, så tanken modstand er omkring 40ohm, syntes det er for lille.

Har jeg ret?khouly skrev:

den integrerede IC normalt har meget lave Q 3 til 7, max er 10Hvad er Q-faktor gjorde u fik?de fleste af de RFIC design ikke afhænger af spoler, der leveres med kittet

de udvikler sig, og optimere de ejer L's, så det passer i designkhouly

Det er den række integrerede spoler, men med nogle custmization i layout u kan opnå bedre resultater, specailly i Q

Khouly

Det ser ud til, at du bruger en stor spole.Q = 4 er reasonalbe.
benever skrev:

Q nu er omkring 4, værdien af induktortypen er omkring 4.5uH, men den snyltendemodstand er omkring 2 ohm, så tanken modstand er omkring 40ohm, syntes det er for lille.Har jeg ret?
khouly skrev:

den integrerede IC normalt har meget lave Q 3 til 7, max er 10Hvad er Q-faktor gjorde u fik?de fleste af de RFIC design ikke afhænger af spoler, der leveres med kittet

de udvikler sig, og optimere de ejer L's, så det passer i designkhouly

Et andet spørgsmål, efter at justere W / L af MOSFET, jeg ser, at (CGD CGS CDB) n, p er meget store, for eksempel den samlede C jeg ønsker, er ca 1.2pF, men den samlede parasitære Cap af Det MOSFET er ca 0.8pF, fortæl mig er det rimeligt?(Becuse Jeg shoulld gøre hale MOSFET mætte)venter på dit svar!tak

khouly skrev:

Det er den række integrerede spoler, men med nogle custmization i layout u kan opnå bedre resultater, specailly i QKhouly

normalt halen MOS er stor til at gøre Vdsat er lav

om paracitics do u betyder korset koblede par af halen MOS

khouly

yeah.you har ret!bare croosed!

Jeg ved ikke, om det er rimeligt.khouly skrev:

normalt halen MOS er stor til at gøre Vdsat er lavom paracitics do u betyder korset koblede par af halen MOSkhouly

Hvad er W og L i ur tværs koblet Pair, og hvad der er ur oscillationsfrekvens?

khouly

PMOS er 8 * 20/0.4NMOS IS 2.5*20/0.4 Frekvens er 2G

quote = "khouly"] hvad er V og L i ur tværs koblet Pair, og hvad der er ur oscillationsfrekvens?

khouly [/ quote]Lagt efter 1 timer 31 minutter:

et andet spørgsmål, mine fase støjen er højere end jeg ønskerJeg ser nogle artikler sige, at på halen nuværende MOS for at forbedre de karakteristiske Pnoise, jeg ved ikke hvordan?

brug for din hjælp!

takkhouly skrev:

Hvad er W og L i ur tværs koblet Pair, og hvad der er ur oscillationsfrekvens?khouly

i mit sind, om processen med TSMC 0.18um RF-teknologi, Q værdi af IC er tæt på 10.

forsøger at bruge MOS minimum længde er 0,18 U ikke .4, vil dette minimere parasitter

khouly

Jeg har prøvet, men stadig pnoise er ikke så lavere som jeg ønsker,
andre gode ideer?

tak!quote = "khouly"] prøve at bruge MOS minimum længde er 0,18 U ikke .4, vil dette minimere parasitter

khouly [/ quote]

u behovet for at minimere pnoise u burde øge kvaliteten faktor ur resonator.og forsøge at kontrollere, hvilken del af ur oscillator er kilden til støjen

khouly

ked af at forstyrre dig igen,
nu udgangsspændingen ringede Formularen strømforsyning (et kuld høj) til et minus, jeg ved ikke hvorfor.naturligvis, at
Det monment, hale nuværende (IC), kan ikke arbejde.efter min mening, ringede Voltage bør være høj, men lavere end strømforsyningen, og lav, men høj nok til at sikre den halen aktuelle arbejde.

men nu, at simulere resultatet er ikke som jeg troede,

hvorfor?venter på dit svar!

tak.

quote = "khouly"] u behov for at minimere pnoise u burde øge kvaliteten faktor ur resonator.og forsøge at kontrollere, hvilken del af ur oscillator er kilden til støjen

khouly [/ quote]

kunne u sende ur schamtic, herunder w / l nøgletal og jeg vil se dem
som værktøj do u brug i simulering kadence eller annoncer

khouly

Jeg tror, at hvis du ønsker at designe LC VCO, at IC, Du kan bruge annoncer øjeblik at tjekke Q. Så har du god ideel til dette design

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back