design op-amp i switch mode strømforsyning

H

huangjw

Guest
hej,
Jeg ønsker at designe en op-amp som fejl forstærker i step-down DC
/ DC switch mode strømforsyning. whitch en bør jeg overveje mere, vinde, støj afvisning, magt afvisning, båndbredde, output fløj, common mode input.
eller er der noget papir?
tak.

u fik de point.
men tre ting u skal passe på er (1) clamping efter OP's produktion, (2) lavere udgangsimpedans (3) lav offset
(3): lavere offset vil gøre ur output mere nøjagtige
(2): årsag produktionen af OP er normalt sammenlignes med en sawtooth bølgeform, do u ikke ønsker ur OP's produktion forstyrret af en kick-back støj eller Feedthrough støj fra sammenligningsgruppen.
(1): og u vil altid grænse (fastspænding) OP's produktion, at det ikke vil gå alt for langt ud amplituden af sawtooth bølgeform.

(2) lavere udgangsimpedans
denne iterm, jeg tror forstærker vil være med kapacitans belastning, at forstærkeren er altid OTA, så er dens udgangsimpedans rimeligt at være lav?
(3) lav offset: Målet er en nøjagtig kontrol POWER loop, right?
(1) clamping efter OP's produktion: de mener, er at slå outputtet swing, right?

Btrend skrev:

u fik de point.

(2): årsag produktionen af OP er normalt sammenlignes med en sawtooth bølgeform, do u ikke ønsker ur OP's produktion forstyrret af en kick-back støj eller Feedthrough støj fra sammenligningsgruppen.

der er en meget simpel model for dette.
billeddannelse u nyde en støjkilde med udgangsimpedans Zs, og der er et punkt, siger Vo, som u skal passe på, og impedans på Vo er Zo.Så fra den grundlæggende læresætning, vil u finde svar Vo / Vs = Zo / (Zo Zs).så Zo stigning ==> Vo stigning, Zo reduktion ==> Vo falde.
Hope this helps

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back