Devices: Feedback eller-ve Resistance

A

anisnn

Guest
Hej alle,

Jeg læste et sted at oscillatorer kan klassificeres enten som en feedback eller en-ve modstand.Hvad er forskellen mellem de to?

Tak,
Anis

negativ modstand vil altid være der i oscillator.
Vejen til at generere-ve modstand er enten ved serie feed-back eller Parallel feed back.
uden positiv feed back ingen svingninger er mulige.

Tak begge.Men artiklen kompensation for Idealiteten Factor og Series Resistance Forskelle mellem Thermal Sense Dioder ..hvordan er det relateret til-ve modstand?måske du kan forklare mig lidt?

Tak abshikebabs!Så er resonator kan både være feedback og har-ve modstand.Det er bare op til mig at vælge, hvilken metode til simulering.Er der nogen tommelfingerregler om, hvordan du vælger, hvilken metode der er bedre?

Tak!

oscillator producerer output uden input, og det er relateret til energiproduktion, og dermed betyder negativ modstand ......og oscillator skulle have en tilbagemelding med et multiplum af faseskift på 0 ° eller multipla af 360 °....

Lavere frekvens op til 4GHz du kan gå til paralle feedback siden du er beginer.
design af serie feed back oscilltor er forholdsvis enkel.
læse tutorials afgivet den www.rfic.co.ukTilføjet efter 3 minutter:Sideløbende feed back, tage simulering masse tid,
fordi du er nødt til at justere feedback længde for fase justering.
Også hvis du bruger resonatorer i feedback-stien så koblingen kløft særskilt spørgsmål.
Gå til serie feedback.
Eneste, er du nødt til at gøre mange eksperimenter
det vil aldrig arbejde i henhold til krav til 1. forsøg.
Held og lykke

Se vedlagte billede
Det er "interdigital-filter microstrip oscillator" af frekvens 2GHz.
En interdigital band-pass filter bruges som en del af feedback-netværk.For at bringe den samlede faseskift til et heltal multiplum af 2 * PI radianer, yderligere forsinkelse linjer kan være nødvendig for at opnå den korrekte feedback fase.
Den samlede forstærker plus feedback faseskift stadig at være et heltal flere "m" 2 * PI radianer, men "M" er ikke begrænset til enhed og kan blive meget store på lys-bølge frekvenser.
Selv om de beskrevne oscillatoren kan se kompliceret, det indeholder nogle fordele sammenlignet med konventionelle lavfrekvente design.Selv om Q af microstrip resonatorer ikke er meget højt (i intervallet 50-100), kan fase hældning gøres høj takket være det store samlede faseskift (øge multiplum af 2 * PI radianer).På den anden side, kan svingningerne på uønsket multipla af 2 * PI radianer blive undertrykt ved at skræddersy (justere eller trimning lang afstand mellem koblet linier ect..) Amplituden svar af feedback nettet
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hi Abshikebabs!

Tak for din hjælp og forklaringer.Som du foreslog jeg at lære at bruge serie feedback.Jeg vil gerne bruge topologi vist nedenfor.

Jeg er også læse, hvordan du udfører den åbne loop simulering baseret på Alechno's papir, som kan findes på

http://www.diei.unipg.it/DIDATTICA/CORSI/alimenti/materiale-oscillatori/ALECHNO.pdf

Men jeg er forvirret, hvordan du bruger s-parametre til at indlæse og matche banen, når vi bryde løkken.Kan du forklare dette for mig?Så vidt jeg forstod, er vi nødt til at indlæse produktion af resonator med input belastning af forstærkeren.Men hvad der svarer til de input betyde?Hvis jeg laver dette kredsløb - forstærker - resonator - indgang belastning og kontrollere, at S21 vinde> 1 på nul faseskift vil oscillator svinge, når jeg lukker loop?

tak!
Anis
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

gå til
www.rfic.co.uk
Der er tutorial om feed back oscillator.læse det først.
Der er mange måder at udforme en oscillator.
Første gøre god stabil forstærker og give feedback til at gøre kredsløb svinge.i foder tilbage sig selv du tilføjer resonator.
Hvis du designer en forstærker, så kun du har brug for matchende andre kloge jer dont savn.
Jeg har designet serien feedback eller refleksion oscillator & Jeg har ikke brugt matchende net.
Jeg har lige opsagt mit kredsløb til 50ohm.Lagt efter 5 minutter:Er du designe CMOS Osillator?
hvilken software bruger du?
Jeg kan kun vejlede dig i microstrip kredsløb, har jeg ikke gjort silicium design.
I din matching problem foreslår jeg, at stabile forstærker til den frekvens, du ønsker.Deres I / P & O / p impedanser vil være 50 ohm.
så vær feedback linje, således at dets zo er 50 ohm.
Prøv i simulering.
Jeg prøver også feedback oscillator.Det kræver masser af simulering.Hvis du ikke har software, kan matematisk beregning tager meget lang tid.

ja ..Jeg har læst tutorials.Jeg bruger Microwave Office.Jeg er ikke designe forstærkeren.Jeg bruger en kommerciel forstærker, MAR 6 med en MEMS resonator.Jeg har gjort faseskift = 0 og få> 1 ved resonante frekvens for open loop simulation.Men jeg satte ikke indgangsimpedans forstærkeren ved udgangen af resonator.Hvordan kan jeg få input impedans forstærkeren, hvis jeg lige har S-parametre?Er det ok hvis jeg lige har lagt 50 ohm til at opsige kredsløb?Hvilke andre kriterier i simuleringen skal jeg kigge efter?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back