DFE fortolkning spørgsmål?

C

completelyuseless

Guest
Hej alle, im ikke meget lyse og ive blevet kæmper med dette i nogen tid.
DFE at im benytter har en feedforward filter og en feedback FIR filter.

1) min modtagne signal (fra en Rayleigh fading kanal) er input til feedforward FIR filter.produktionen af det modtagne signal er y (t)

2) Jeg derefter trække produktionen af mit feedback filter fra y (t) - x (t) = d (t)

3) d (t) går i en afgørelse enhed ==> d '(t) og derefter i feeback filter, som jeg får x (t) i trin 2.

som signal (eller kombinationer heraf) ville repræsentere udligningsreserven fejl?
hvor signalet er det ideelle signal?

hvilken som helst hjælp ville være meget værdsat.

> Hi all, im ikke meget lyse og ive blevet kæmper med ...
Det er ret indlysende, at en reel læring er et resultat af den kæmper proces .. dont miste hjerte

Gæt behøver du at sammenligne med den oprindelige transmitteres signalet til at finde nogen form for fejl.Så en foranstaltning for fejl ville E [(d '(t) - s (t)) ^ 2], hvor S (t) er de indberettede symbol (før ralyleigh kanal), som selv er "ideal signal".

-b

ok, denne ive set før (eller noget lignende atleast) bortset fra, at for at få udligningsreserven fejl, de bruger d (t), og ikke d '(t) ...det
gør ikke sagen, ive forsøgte begge.imidlertid, hvad der forvirrer mig er, hvordan gør receiveren ved, hvad de sendes signalet før Rayleigh kanal?er der, og estimation ske på det modtagne signal, som giver den "ideelle signal" i den virkelige verden ansøgninger?
er formålet med den feedback filter for at oprette et skøn?

I virkeligheden, at modtageren kan ikke vurdere den reelle fejl, undtagen i de tilfælde, hvor indberetter symboler er kendt på forhånd.(Det er ret almindeligt at kende trasmistted symboler under konfigurationsprocessen fase af et comm system).Dertil kommer,
at hvis man altid vidste, den præcise fejlmeddelelse, det kunne have kom tilbage den sendte data uden fejl altid!Praktisk vil det re-toget, når kendte symboler er sendt, og antager, at estimaterne er gode nok til at blive anvendt, når ukendt data bliver sendt.

Også er det nyttigt at antage, at den sendte signalet er kendt på Rx og dermed nå frem til en fejl skøn ved analyse eller simulation, og bruge det som et kriterium for at sammenligne forskellige udjævningshensættelser metoder eller for at finde måder til at forbedre.

Den feedback del forsøger at fjerne virkningerne af tidligere symboler på den nuværende symbol ved at trække et optimalt vægtet sum af de få tidligere prøver.

-b

okay,
det giver mening, det eneste, Thats generer mig nu er denne.

det spørgsmål, jeg vil virkelig spørge, hvad skal jeg se sker i hanen vægt vektor.

et stykke tid siden jeg var en simulering af en adaptiv filter.(en enkel og simpel FIR foder frem filter.) indgangssignalet var en sinusbølge med støj, og dermed det ønskede signal var en ren sinus.efter koefficienterne tilpasset, de forbliver det samme, jeg troede, at dette skyldtes det indre være en periodisk signal.så hvis det ideelle signalet er fjernet, og de koefficienter, er uændrede, så systemet vil stadig arbejde.

i mit DFE, im benytter tilfældige bits, der vil udgøre symboler for DQPSK.fordi dens tilfældigt, når jeg ser på hanen koefficient vektor, sin altid forandrer sig.Jeg formoder, dette sker fordi signalet
isnt periodisk.men hidtil, im kun får en forholdsvis korrekt output, fordi jeg har kendt signal.

så hvad er anvendt, når det ønskede signal er ukendt?

Hej,

Tap koefficienter forandring på grund af resterende fejl (jeg formoder, at din equalizer har konvergeret, og disse ændringer er blot "svingninger" omkring nogle tap værdier).Har du checket resultaterne af udjævningshensættelser: data forlader equalizer (efter afgørelsen træffes) god eller ej?

Hi, sorry for sådan et sent svar, og jeg virkelig sætter pris på alle dine input.Der er to udligningsreserven algoritmer, at jeg bruger,
RLS, og
RLS med adaptive glemmer faktor.

den skinbarlige RLS synes at virke, men den anden ser ud til at fungere fint for omkring 600 symboler og derefter pludselig alle parametre, (koefficienter, vinde vektorer og andre parametre, der er defineret i den nye algoritme) pludselig alle springe til det uendelige.

ud af 1000 symboler sige, de første 650, 640 eller deromkring er meget gode med fejl kun på grund af for meget støj osv. ..men selv hvis jeg undertrykke støj fuldstændigt, så jeg stadig få dette resultat og uregelmæssig koefficienter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back