DFT for kerne med BIST hukommelse

J

jaydip

Guest
Jeg har en kerne, der bruger hukommelse og at hukommelsen er BIST.

Spørgsmål:
1) Vil denne hukommelse være en del af min scanningen kæde?

2) Skal jeg forlange at omgå denne hukommelse, når i scan-mode (ved at indsætte MUX i min verilog kode)??

Kan nogen uddybe mere om dette punkt kan du?eller har du brug for mere input???

Hvis vi omgå, at fra scanningen kæden, hvordan man gør det BIST af disse erindringer?

Scan test og Memory BIST der ikke gennemføres på samme tid.

troldmand skrev:

Hvis vi omgå, at fra scanningen kæden, hvordan man gør det BIST af disse erindringer?

@ ecijun
vil eda værktøj tilføje mux, eller det skal gøres ved designer eksplicit i verilog kode?

Hi Jaydip,

Punkter at bemærke ..

Ikke behov for at indsætte scanne kæde til din hukommelse kerne.

Du kan omgå den hukommelse på RTL tidspunkt selv og gøre dit design test venlige.(eller)
Du kan omgå den hukommelse ved at indsætte testpoints omkring det ved hjælp af EDA-værktøjer.

Både MBIST og SCAN test vil ikke køre simultaniously.

Beusure af MBIST logik test porte er tilgængelige for testudstyr.Jeg mener, du har brug for at kontrollere din MBIST kerne udefra og kan observere resultaterne.

Du kan planlægge testen arkitektur i overensstemmelse hermed, og så kan u enten bruge forskellige test potrs eller kan multiplex ur porte til afprøvning af scanning og MBIST.

Resten vil blive fulgt i løbet af ur arbejde.

Held og lykke ..
Håber dette vil hjælpe

For mere info ..
http://www.asic-dft.com/MBIST.html

- Sunil budumuru

til, y viden indsættelse af MUX er ikke sket på verilog niveau, men er indsat på det fysiske plan, og da disse dont 'udgør en del af logikken, men de er ment for Bedre.

plz korrigere mig, hvis jeg tager fejl ....

Den mux er normalt en del af den BIST hukommelse krave, eller indpakning - hvad enten denne går ind i RTL kode afhænger af, når du indsætter denne tankegang - det kan ske enten på RTL eller porte - laver du en brugerdefineret mBIST gennemførelse?Eller ved hjælp af et værktøj?

JMF
til DFT snak / info gå til:
DFT Digest
DFT Forum

I tidligere design, synes jeg, det er forbundet til JTAG logik og bruge den til at udløse MBIST.

hvis det er så .... sin bøde.Men lige dobbelttjekke den nuværende udformning, hvis det er den samme som før.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back