differential forstærker

C

Chethan

Guest
Jeg er at designe en differential forstærker, der SHD har en stor gevinst og en høj PSRR.selv offset SHD være lav.
kan nogen fortælle mig, om en PMOS differentieret par eller en NMOS differentieret par vil blive better.what r fordele og ulemper ved begge dele.Jeg bruger en p-sub proces.
thanx in advance >>.....

Hej,

Brug NMOS som en differential input vil give fordele i form af høje gevinst som GM i NMOS er 2 ~ 3 gange højere end PMOS, hvorved det kan give høj CMRR & PSRR forhold til PMOS som forskellen gevinst er høj.På sigt af støj, anbefales det at bruge PMOS som input etape som flimren støj er lavere end NMOS og for PMOS differentieret stadium, det kan betjenes fra 0V.Således vil jeg sige, det afhænger af, hvilket program du er desiging for.Tak,
Suria

PMOS bruge din diff amp til at optræde som aktiv belastning, så det kan styre signal ...

Det ID1 kan afgøre ved pMOS mere effektivt, fordi pMOS er godt på overførsel af spænding sammenligne med NMOS som fik tab

Hvis u blev forstærker spcifications har strenge støj tal, end det ville være bedre at have pmos diff amp end NMOS amp.

Hilsen,
Thoppay

Hej suria3,
hvad mener du ved at du kan operere fra 0V?at den lavere input grænse med ønsket linearitet er 0V?hvis ja, hvilken fordel har det, og i hvilke applikationer?

tak
sezi

Hi Sezi,

Jeg mente det 0V, fordi de input PMOS kan tænde på et lavere potentiel spænding i forhold til NMOS.Let sige porten spændingen er 0V, kilden 1.5V, så det vgs ≥ femte.Dette valg kan være nyttigt som at tage input af jernbane-tog, som vil få svinge fra VDD til GND, selvom du designer en kilde Efterfølger, enhed vinde buffer, det kan betjenes fra 0V op for visse spændings begrænsning og om ansøgninger , im ikke meget tvivl om det.Du kan henvise til andre kilder fra netto.

Hilsen,
Suria

men så hvis du har NMOS par, kan indgangsspænding gå op VDD mens det for pmos par dette ikke er muligt.så hvorfor foretrækker vi, at input skal kunne gå ned til jorden i stedet for at VDD?ikke de NMOS har den samme fordel for VDD jernbane?

Hvad du siger, også er rigtigt, men som sagt, er det først og fremmest afhænger af typen af inputområdet komme til forstærkeren.For eksempel, når det kommer til at interface gerne LVPECL eller PECL (kilde tilhængere) i chipdesign niveau, de sættes ud fra dem kunne være i området fra 0.3V til 1.0V (for eksempel).Så i den næste blok af design, skal forstærkeren være i stand til at påtage sig denne vifte af swing til forstærkning, hvilket i dette tilfælde PMOS som en differentieret indgang foretrækkes.Så er det helt afhænger af input rækkevidde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back