Differentiering mellem Manchester og Biphase

A

albert22

Guest
Hej, jeg er nødt til at kontrollere en datastrøm at vide, hvis det er kodet i Manchester (Biphase-L) eller Biphase-M, før dekodning det på en microcontroller. Manchester-kode en 1 ved en høj til lav-overgang, og et 0 ved en lav til høj overgangstemperatur (overgange er i midten af ​​en bittid) Biphase-M koder en 1 ved en overgang i midten af ​​en bittid og et 0 på ingen overgang. (Der er altid en overgang ved begyndelsen af ​​en bittid). Selv om de to metoder er diferent, kan jeg ikke se diference mellem dem ved modtageren ende, at anvende den korrekte dekoder. Jeg ville sætte pris på nogen ideer. Regards K

Hej albert22 , at afkode Manchester eller Bi-fase Code, som de selv bære taktimpulser til sinchronize med, den allerførste opgave er at inddrive uret for at få henvisningen. Koderne er kodet som et signal med to frekvenser, Fclock og 2xFclock . En positiv eller negativ impuls med varigheden af ​​en klokperiode skal detekteres for sinchronization. Efter det, og Kun efter at , kan den bitstrøm blive afkodet. Kom den grafiske form af det genvundne signal du vil vide om det er Bi-fase-L eller Bi-fase-M En god digital anvendelsesområde [/ b ] + tålmodighed + nogle hjerne er et must . Med venlig hilsen, humber555

Humber555 Tak for dit svar. Jeg har allerede gjorde nogle dekodning af data. Både på skærmen af ​​en digital omfang og senere i en rutine. Problemet er, at begge metoder giver en sekvens af Fclock og Fx2clock. Når jeg modtager denne sekvens eller se det på et omfang jeg kan afkode den med begge dekodere, med forskellige resultater. Jeg kan ikke se, hvad der kunne bruges til at sige, at det er Biphase L eller M. ikke engang graphicaly. Er jeg mangler noget? Brain? Whats at? salu2 K

Hej albert22, jeg antage , at du har mindst et fingerpeg om hele pakken, du forsøger at afkode. Jeg mener, du har brug for at kende headers eller sync tegn, der normalt er "præambel" Wich sendes forud for "Data Field" til at vågne op fjernbetjeningen modtager. Du skal vide, hvis den første bit transmitteres / modtaget, er det LSB eller MSB . Hvis ikke, du er i problemer. Den beskrevne metode er en, som jeg brugte tid siden, men Jeg vidste, hvad jeg ledte efter . Med venlig hilsen, humber555

Ok Humber555, du bekræftede mine bange anelser. Jeg tror jeg skal gå til plan B nu. Og prøv at få nogle af de data, du nævnte. Bye venlig hilsen K

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back