Digial signal til mikro controller

P

pbkyew

Guest
hej mit projekt bruger en IR sensor. Det giver omkring 5 v, når, når den opdager IR. Jeg har brug for at sende denne spænding (ON / OFF er tilstrækkelig) til mikro controller. Er der nogen anden måde end ved hjælp af ADC? Jeg planlægger at bruge en 7805 spændingsregulator. vil det fungere?

Hvis din sensor giver 5V når afsløre IR signal, og giver 0V når intet er fundet, så kan du tilsluttes direkte til din controller. Ellers kan du bruge en komparator til at give disse to niveauer (5V, 0V)

Hej mit projekt bruger en IR sensor. Det giver omkring 5 v, når, når den opdager IR. Jeg har brug for at sende denne spænding (ON / OFF er tilstrækkelig) til mikro controller. Er der nogen anden måde end ved hjælp af ADC? Jeg planlægger at bruge en 7805 spændingsregulator. vil det fungere?
Første Definer I / O med digital indgang, tilslut derefter sensorudgang direkte til MC digital indgang pin. Du kan bruge 7805, vil det fungere op til 1 A belastning

Hej! Du kan bruge eksterne pin interrupt (ISR), er det udløst af lav til høj stigende spænding signal fra IR-sensor (kant) eller H til L kant (efter eget valg), kan du tilføje timer0 funktioner i ISR funktion til at indsamle præcise tidspunkt baseret foranstaltninger . Bedste ønsker!

Hej, [url = http://www.winpicprog.co.uk/pic_tutorial_ir_board.htm] Nigel's PIC Tutorial Infrarød Board [/url] Følg denne IR-sender og føler skemaer, blev det beregnet til brug sammen med PIC UC (kode for at UC er også tilgængelig dér) kan du bruge en anden. Tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back