Digitaly kontrollerede strømforsyning

T

tjalps

Guest
Hej!

Jeg
vil gerne bruge LM2678 (h ** p: / / www.national.com/pf/LM/LM2678.html) for digitaly kontrolleret strømforsyning.Men jeg kan ikke finde løsning til at kontrollere Udgangsspænding med microcontroler.

Nogen gode forslag?

Hilsen!

tjek den digitale kontrolløsninger fra Texas Instruments.Især deres UCD serie vil sikkert gøre, hvad du vil

Hi tjalps

også overveje at bruge en dobbelt dpot chip gerne ad8402-100k

dette kan bruges til at styre strøm og spænding som en del af en bro netværk i reguleringsmyndighed stadier zener låse afsnittet tilføje et pass transistor som et digitalt kontrollerede
nuværende rangere også udbytter nuværende grænse

maksime udvalg af digitale variable strøm, spænding shunts og digital audio potter ...
http://www.maxim-ic.com/pl_list.cfm/filter/dp
Jeg model Proteus VSM modeller for disse dele bede om, hvad du har brug

Hej!

Tak for din hjælp og sugestions.Jeg er stærkt besluttet at jeg
vil bruge som base LM2678 fordi det er grundigt afprøvet i mit aplications og er ikke så krævende.

Jeg er nødt til at finde vej til at se, hvordan du erstatter R2 modstand på tilføjes billedet.
Måske med kombination af AD konverter?

Enhver god løsning?

Best regards! [/ Img]
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

I den vedhæftede fil, du vil finde skematisk af en strømforsyning baseret på LM2576ADJ (tæt forhold til LM2678) ..
Styringen af denne IC opnås gennem digitale potentiometer (IC6), men den grundlæggende idé i dette excercise var at skabe 0-5V kontrol af LM2576 ..
Dette kan gøres ved at fodre 0-5V kontrol spænding til højre side af R11, hvad der i din sag, kan realiseres ved D / A-konverter kontrolleres af en microcontroller ..

Måske er denne idé vil blive til nogen nytte for dig ..

Hilsen,
IanP

Hej!

Jeg tror, det er ikke dårlig løsning.Hvad mener du om temperaturstabilitet og tolerancer for digitale potentiometre?

Jeg tror, at med 12 bit A / D I'll opnå beter beslutning og temperatur stabilitet.

Hilsen!

Det er meget simpelt:
Bare tilslut DAC output til venstre terminal i R1.
Det er obviuse det første R1 venstre terminal skal kobles fra jorden!
ændre værdierne for R1 og R2, så du kan få ønskelig værdi for output spændinger.

med denne metode, også kan du få Udgangsspænding mindre end Vref lagerchip også.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=49411&highlight=pic
http://edaboard.com/viewtopic.php?t=61913&highlight=digital kontrolleret leveringSøg i forum for:
Digital og kontrollerede og magt og levering

Hej!

Den bedste løsning efter min mening er en fra IanP.Hvad tror du, eller nogen andre?

Hilsen!

... kan du også "kløft" og sammenligne udgangsspænding ved hjælp af en R2R DAC, i nogle ord fodre R2Rref med vout og bruge DAC output som feedback spænding ...

Hope this helps,
/ / a

12-bit D / A-konverter, i denne ansøgning, synes at være bedre løsning ..
Også, A / D omdannere har normalt deres egne, indre spænding reference, mens hvis du har brugt digitale potentiometer du vil være nødvendigt at tilføje ..

En anden mulig forlængelse af kredsløbet er aktuelle begrænsning strækning i enkle ord, bruge en anden opamp med nuværende sensing modstand på de positive jernbane og kombinere opamp's produktion med kontrol spænding ved R11 ..

Hilsen,
IanP

Hej jer alle og IanP!

Jeg tror, at denne debat går i rigtige retning.Kan du kort beskrive funktioner din Skema om spændingsregulering del omkring LM2576 og også IC1 opamp.

Jeg vil også være hapy hvis vi kan countinue med detaljeret beskrivelse af den nuværende begrænsning afsnit.

Venlig hilsen!

Jeg så godt digitalt kontrollerede strømforsyning på Circuit kælder websted konkurrencer arkiv.Jeg kan gå til links.

Hej!

Har vi stoppe med nyheder?Du fortsætte med dette emne.

Hilsen!

Vedhæftet er et eksempel på, hvordan man opbygger D / A-kontrollerede nuværende regulator ..
Med nogle mindre ændringer denne idé kan gennemføres til tidligere drøftet strømforsyning ..
Og igen, outputtet fra curent limitter kan kombineres med signaler fra R11/R7 ..

Hilsen,
IanP

Eventuelle nye idéer om digitaly kontrolleret Power Supply?

Hilsen!Lagt efter 4 minutter:IanP måske kan du forklare lidt om dit kredsløb operation especialy del for spænding justering?

Hilsen!

Som jeg nævnte før, dette kredsløb er en batterioplader med programmerbare Udgangsstrøm (kontrol spænding fodres FB - feedback - gennem D2) og spændingsgrænse sæt ca 5.5V (kontrol af spænding fra denne filial er fodres FB gennem D4) ..
Som du kan se, både kontrol spænding, en fra den nuværende kontrol, en fra spænding kontrol, "mødes" på FB bæreakslen og whichoine er højere tager kontrol over LM2576 ..
Uden noget, der er forbundet til output terminaler, der ikke er nogen strøm gennem Rsense (0.05Ω), så spænding på anode af D2 vil være lav og LM2576 vil "forsøge" at generere så høj udgangsspænding som muligt ..men der er en anden kontrol af spænding, der genereres af spænding adskillelsesstolpen (R5-9.1k/R8-1k), og denne kontrol spænding (næres via D4) faktisk vil indstille Udgangsspænding plan for at:
Vout * [1kΩ / (9.1kΩ
1 kΩ)] 0,7 V (D4) = Vref (1.25V)
Dernæst: Vout ≈ 5.5V

For så vidt angår den nuværende kontrol er bekymret over, strømmen er overvågede på R = 0.05Ω og forstærkes ved 1 / 2 LM358.Produktionen er fodret til 2 / 2 LM358 og sammenlignet med kontrolgruppen spænding fra D / A-konverter: jo højere spænding fra D / A (jo lavere FB spænding) og jo højere output spænding (- læs: nuværende) leveres til produktionen ..

Hilsen,
IanP

Hej IanP!

Tak for denne beskrivelse.Måske hvis det ikke
er for meget du kan også beskrive øvre skematisk LM2576_DigitalControl.gif!

Venlig hilsen!

Danilo

Hej IanP!

Kan du beskrive første kredsløb (LM2576_DigitalControl).Vi har forsøgt at opbygge denne men ikke fungerede korrekt.Kan du være så venlig og give info?

Hilsen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back