dipol-antenne tæt på metal stelplade

S

shahid78

Guest
Jeg bruger CST til model dipol antenne tæt på metal jordplan.dipolen er parallel med jorden plan.
når jeg simulere denne dipol antenne til 2.4Ghz centrum Fréquence og placere det meget tæt på stelplade 3mm at være helt nøjagtig, jeg får dårligt handler dipol vist ved s parameter, men når jeg søger på farfield mønster ved 2,4 GHz, gevinsten er omkring 8dbi og dets giver glat og bred vigtigste lap med maksimum i θ = 0 grad.

kan nogen forklare hvorfor dette sker, fordi jeg mener, hvis antennens s parameter er ikke godt, bør det ikke udstråle og dens gevinst bør være meget lav.
hvilken som helst hjælp ville være meget værdsat.

tak

hej,

første, tror jeg at placere dine dipol meget tæt til jorden på denne måde vil reducere sin stråling modstand voldsomt (med billede teori, det er som om du har en parallel dipol med modsatte nuværende meget tæt på det fører til mindre samlede stråling eller stråling aflysning ).

vedrørende dit spørgsmål om den gevinst, gevinsten er Directivity ganget med stråling effektivitet, og eftersom du bruger en metallisk (jeg tror, du gjorde det PEC eller kobber) resonant antenne derefter din stråling effektivitet bør være meget høj (tæt på 100% ), så gevinsten er høj.Nogle simulatorer omfatter matchende til gevinst (dvs. gange vinde ved 1 - | S11 | ^ 2, men jeg tror ikke, det er korrekt.

Du kan prøve at matche de dipol hjælp klumpet kondensatorer eller deromkring, men det kommer som regel på bekostning af mindre båndbredde.

venlig hilsen,
Adel

For at forbedre ur s parameter forsøger at bruge EBG gerne champignon, det er undertrykt overfladen nuværende på jordplan som har aclear kobling på s parameter, kan u søgning her om EBG strukturer
hilsen

så det betyder, at vi skulle have 2 vinde definitioner:

1) vinde = directiviy * stråling effektivitet
2) gevinst = directiviy * samlede effektivitet

så CST viser stor gevinst, fordi det er ved hjælp af stråling, effektivitet, som er meget høj for kobber baseret dipol

Kontroller, om Directivity og få mere eller mindre det samme.Dette må være tilfældet.Med andre ord ikke mismatched antenne ikke ensbetydende med, at det ikke kan have rettet stråling mønstre.

Retur tab er ikke den eneste kandidat til effektivitet.Jeg er imidlertid tvivlsomt, om effektiviteten beregningen af CST det meste af tiden.Men jeg vil anbefale u at increse de deembeding i sikkerhedsmål og se, hvordan det virker

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back