Direkte konvertering problem.

W

wccheng

Guest
Kære alle, har jeg et spørgsmål om direkte konvertering. Jeg håber, at nogen kunne besvare mit spørgsmål. Tak først. Q.1 For eksempel har jeg en RF-signal band 900MHz + / - 10 MHz. For den direkte omdannelse, skal LO være 900MHz eller ej? Hvis LO = 900 MHz, er der 10MHz benægtende frekvensen side efter ned konvertering. Hvordan dette problem kan løses? Eller skal LO være 890MHz i stedet? Q.2 For mixer simulering (direkte konvertering), hvis RF = 900MHz og LO = 900MHz, der er en stor DC ved 0Hz. Så hvordan kunne jeg simulere ned konverterede frekvensen resultat? Thanks chi

Q1: folk normalt bruger jeg og Q stier for at eliminere den negative frekvens problemet. du kan bruge sinus og cos til at beregne det. Spørgsmål 2: folk bruger somekind af HP-filter til at fjerne DC-offset.

Kære lydløs, Kan du give mig nogle materieals til mig? Jeg ønsker at lære det mere. Jeg har forsøgt at se "RF Mikroelektronik" bog. Det behøver ikke give mig nogen oplysninger om mine spørgsmål. tak wccheng

Kære alle, jeg har læst papiret foreslået af den tidligere svarede mail. Jeg er dog stadig forvirrende det. Papiret erklærede, at ved hjælp af I / Q-metode for at løse den negative-frekvens halv-kanal problem. Jeg er ikke forståelse for, at efter at jeg / Q sti og gør det desuden den direkte ned-konvertering negative-frekvens halv-kanal udligner og positiv-frekvens halv-kanal er fordoblet i amplitude. Så den halve signal bandets data tab? Hvordan kunne denne negative-frekvens halvt kanalsignalet komme sig efter ned konvertering? Faktisk kunne vi få den negative frekvens signal i den matematiske beregninger. Men, kunne den ikke se i den virkelige måling. Har jeg ret? tak wccheng

Den nagative halvdel er aflyst, fordi den er nytteløs. men hvis det er nyttigt, så ville du hellere fastsætte lavere LO frekvens like 868MHz end 900MHz.

Kære alle, hvorfor vil du sige den negative halvdel er ubrugelig? Kan du forklare det mere? For den direkte omdannelse mixer design, hvordan kan jeg simulere det? Hvis jeg giver RF = 900MHz og LO = 900MHz, IF = 0Hz og der er en stronge DC-komponent, og jeg kunne ikke få den virkelige ned konverterede signalstyrke. Desuden er "lydløse" udtalte, at nogen vil anvende high-pass filter til at fjerne DC-offset. Men jeg har set nogen bruger ADC at annullere de DC-komponent. Hvilken en er korrekt? tak wccheng

Kære alle, jeg har set flere bøger og papir. De har lige nævne at bruge I / Q metoden i nul-IF konvertering for at genvinde den negative halv side frekvensbånd signal. Det gør dog ikke forklare i detaljer. Jeg ved heller ikke, hvordan kunne det arbejde. Kan nogen give mig nogle nyttige materialer for at forklare dette? tak wccheng

Hej 智者 for nemheds overveje cos og synd. Må FFT på cos og synd, tage den absolutte værdi. Hvad får du? De er de samme! Alle rigtige signal er symmetrisk på frekvensen domæne. Nu, tage hensyn til fase oplysninger om FFTed cos og synd. Du kan nu se forskellen mellem cos og synd. Grundlæggende er ideen om at IQ er at skelne cos og synd. Fra der, hvad såkaldte "negative frekvens" oplysninger kan opdages. Mesfet +

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back