Discone antenne design

D

DrunkBear

Guest
Ville nogen dele nogle guide for desing discone antenner? Jeg kiggede op nogle papirer, men kan ikke hente referencen de tilbyder måske fordi det er en forholdsvis moden og velundersøgte teknologi. BTW, jeg simulerede en traditionel discone og vil gerne spørge, om stråling mønster kunne holdes konstant, så de ikke vippe op eller ned i den ultra-wideband. Tak!

hi plasma, mange tak for dine oplysninger! faktisk jeg brugte en hel dag i går for at undersøge de papirer, herunder de to papirer du leveret og "Designing Discone Antenner" ved JJNail og nogle andre papirer. Jeg gjorde nogle simulering ved hjælp af CST, men var skuffet over at få temmelig dårlige resultater, når parametre foreslået af Nail blev anvendt. Jeg har også fundet, at hvis skrå vinkel på keglen øges at være større end 90 grader, en meget bedre impedanstilpasning i UWB båndet kunne opnås. Med hensyn til stråling mønster, er jeg ikke helt forstå, at "spatio-SPECTRAL ERSTATNING" nævnt i "din" papir, på grund af min ringe viden om kommunikation. Så jeg spekulerer på, om discone er en ordentlig valg for mit mål på grund af dens skiftende mønster med frekvens variation i højdeplanet og meget lille retningsbestemmelse. Mit ønske er en konstant 30 graders vinkel af beg i hele UWB-båndet. Jo større retningsvirkningen, jo bedre. Har du nogle yderligere råd? Mange thx!

Hej, jeg er hernede ved en tilfældighed. Jeg skal gøre en antenne discone efterfulgt af en simulering med CST. Kan du hjælpe mig venligst.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back