S
s.k. sundar
Guest
IAM gør et projekt om "distribueret CO-koordinering af robot til brandslukning". I dette projekt, skal vi have en mester robot og to slave robot. Master robotten styres manuelt ved at sende en besked til flytte til et sted, hvor brandslukning kræver. . Arbejdet med master er at sende slave robot til region (region vil være ganske nærmere) til at slukke branden og slave robotter skal ikke være i modstrid med hinanden other.A slave robot er forpligtet til at operere inden for region allokeret til det, og skulle være i stand til at undgå forhindringen og gøre deres tildelte arbejde them.if en slave robot kan ikke være i stand til at fuldføre et arbejde, der pålægges dem, skal det sende en besked til mester robot. Min tvivl er, hvilken slags trådløs kommunikation skal jeg bruge til denne proces, så mester kan sende og modtage korrekte besked fra / til en slave robot dvs. hvis en slave robot er nødt til at gå til en bestemt position besked skal sendes til en bestemt slave robot og ikke til den anden? 1) Er det muligt, at Wi-Fi kan bruges til at fremstille et unikt ID til slave robotter, så en slave ikke modtager et forkert budskab, som ikke er beregnet til det? .2) Er der nogen andre trådløse kommunikations-medium, som vil være effektive til mit projekt? 3) Skal jeg bruge sonar sensor til det eller IR-sensor selv vil alene være nødvendig? Forslaget er påkrævet .. l