B
boylesg
Guest
Jeg gjorde dette med ferritkerne af et tv flyback transformer og nogle højspænding magnet wire fra en mikrobølgeovn transformer - ikke virkelig en ideel målestok for hans slags ting, men det er hvad der er tilgængeligt for $ 0. Er der nogen kilde til gratis magnet wire af særligt lange længder, og en finere skala, jeg bør overveje at udforske? Måske vaskemaskine motorer eller sådan noget? At dømme efter størrelsen af den lille bue den producerer, er det outputing i nærheden af 5000V på 13kHz. Jeg tager disse ting har resonans egenskaber og jeg kan rode rundt med den hyppighed og eventuelt få lidt mere ud af det? Jeg har ikke gidet at opløse det metodisk med isoleringslag mellem viklinger. I stedet jeg bare konstant smurt vaseline over viklingerne at udelukke forhåbentlig det meste af luften. Jeg gør flere af disse, og har til hensigt at forbinde dem alle i serie til eventuelt få lignende udgangsspænding til de fremstillede flyback transformere. Af den måde, forårsager hvad tonen (lyd), når disse ting kører?