DIY Flyback Transformer

B

boylesg

Guest
Jeg gjorde dette med ferritkerne af et tv flyback transformer og nogle højspænding magnet wire fra en mikrobølgeovn transformer - ikke virkelig en ideel målestok for hans slags ting, men det er hvad der er tilgængeligt for $ 0. Er der nogen kilde til gratis magnet wire af særligt lange længder, og en finere skala, jeg bør overveje at udforske? Måske vaskemaskine motorer eller sådan noget? At dømme efter størrelsen af ​​den lille bue den producerer, er det outputing i nærheden af ​​5000V på 13kHz. Jeg tager disse ting har resonans egenskaber og jeg kan rode rundt med den hyppighed og eventuelt få lidt mere ud af det? Jeg har ikke gidet at opløse det metodisk med isoleringslag mellem viklinger. I stedet jeg bare konstant smurt vaseline over viklingerne at udelukke forhåbentlig det meste af luften. Jeg gør flere af disse, og har til hensigt at forbinde dem alle i serie til eventuelt få lignende udgangsspænding til de fremstillede flyback transformere. Af den måde, forårsager hvad tonen (lyd), når disse ting kører?
DIYFlyback.jpg

Den driftsfrekvens gør en stor forskel, så det er absolut værd at spille med. Du kan tilføje en tilbagemelding spole for at slå driveren transistor (s) til og fra, som vil gøre det køre tættere på resonans. Jeg har aldrig fundet en billig kilde til brugbare fin tråd enten. Lyden skyldes simpelthen spolerne (og kernen, hvis ikke fast) vibrerende med magnetfeltet, og hvæse er forårsaget af koronaudladning. Jeg er ikke sikker på at sætte flere sammen vil arbejde ud. Jeg ville være interesseret i resultaterne ... Vær meget omhyggelig med ikke at ånde den ozongas, der er skabt ved udledning - det er ekstremt giftig . Jeg har næsten besvimede af det før nu, i mindre end et minut at have mit hoved over en stor bue. Lugten af ​​det indlysende. For at være ærlig, jeg altid fundet ved hjælp af de bjærget sekundære HV spoler arbejdede ud bedre end mine egne sår dem. Have (sikker) fun! :-D Edit til at tilføje: Jeg bruger vaseline til at foretage hurtige optændingsblokke (jeg gør en masse udendørs backpacking type stuff). Jeg spekulerer på, hvad der vil ske med din spole, hvis det får en smule varm og udledningen rammer nogle PJ damp? : Shock:

[Quote = FoxyRick, 1144884] Jeg er ikke sikker på at sætte flere sammen vil arbejde ud. Jeg ville være interesseret i resultaterne ... [/QUOTE] Det syntes at arbejde for et par af bil tændspoler. Forbinde deres Primær og sekundær i serie gav en bue dobbelt så stor for en given frekvens. [Quote = FoxyRick, 1144884] For at være ærlig, jeg altid fundet ved hjælp af de bjærget sekundære HV spoler arbejdede ud bedre end mine egne sår dem. [/QUOTE] Ikke overraskende, men det er stadig sjovt at prøve. [Quote = FoxyRick, 1144884] Rediger for at tilføje: Jeg bruger vaseline til at foretage hurtige optændingsblokke (jeg gør en masse udendørs backpacking type stuff). Jeg spekulerer på, hvad der vil ske med din spole, hvis det får en smule varm og udledningen rammer nogle PJ damp? : Shock: [/QUOTE] Det har strejfet mig. Men jeg har læst, at folk bruger mineralsk olie til emerse deres xformers i, og det vil brænde, hvis det bliver varmt nok. Jeg regner med, at hvis min diy xformer bliver varmt nok til vaseline til at antænde så det faktum, at vaseline damp er brandfarligt vil være den mindste af mine bekymringer. Hvilken kogepunkt vaseline alligevel? Når og hvis jeg får disse ting arbejder jeg skulle også emerse det hele oprettet i olie af en slags.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back