Do helo ...

H

hihi

Guest
hej alle .. jeg bruge PIC12Fxxx (8pins) series mikrocontroller at opdage wave / puls som et input ..hjælp PIC18xxx serie jeg ved, at bruge input fange til fange indgangen ved hjælp CCP1 men som for PIC12Fxxx jeg går gennem dataarket Jeg er klar over, at der ikke er nogen CCP1 register eller en del at sige om input fange.Jeg vil gerne spørge, kan PIC12Fxxx bruge input fange at fange bølgeform i?

Nå, det er ikke så enkel, men du kan gennemføre noget med en PIC12F629 for eksempel:

I 12F629, har timer 1 a gate betjening.Der vil fungere som din gate signal til, at uret til tilvæksten kun for den tid af input puls.Men du er nødt til at meningsmåling denne pin i SW til at se, når pulsen er færdig og derefter læse timer 1.
Eller du kan sonect sammen afbryde input og porten signal, og du får en afbryder, når porten signal ændringer tilstand.Så skal du ændre kanten af afbryder, så næste gang du får en afbryder på den anden kant og så videre.Afhængigt af hvilken del af den puls, du ønsker at måle, bliver du nødt til at læse timer og derefter nulstille den, når den nødvendige kant er opdaget.

For perioden måling, blot du registrere de afbryder kant, læse timer, derefter fjerne den og derefter vente på den næste afbryder, uden at ændre den kant.

Betyder selvfølgelig, at du mister to stifter allerede, og der er betydelig software overhead, men noget der kan gøres.

Med en enhed som 12F509 for eksempel, som ikke har afbryder, eller en låge timer, ville tingene blive meget kompliceret og måske ikke værd at overveje.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back