Dobbelt Ground Plane?

O

on1

Guest
Hej til alle! Jeg forsøger at simulere en 3-band microstrip monopole til GSM / GPRS / UMTS USB-modem.Problemet er, at monopoler er forbundet med PCB, men der er en anden PCB under den første kategori, jeg har gjort flere simulering og jeg kan se, at det andet PCB har en stor indflydelse på resultaterne: Er jeg nødt til at overveje eller ej?Jeg sender nogle billeder for at se detaljerne, undskyld for dårlig kvalitet, men jeg har at gøre med mit webcam.BEMÆRK: andet GND_plane ikke strækker under antennen naturligvis.

Tak.

Farvel

Francesco
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Jeg har ikke recocnize meget informationer fra dine fotos, men generelt en stelplade under et monopol, der har dimensioner svarer til de monopoler ikke kan faktisk betragtes som en stelplade?!Det er snarere en form for dipol.

has a considerable effect on antenna impedance, radiation pattern, whatever.

Så det er sandsynligt, at det andet fly
har en betydelig effekt på antennens impedans, stråling mønster, whatever.

Tak for svaret først.Selvfølgelig den virkning, GND er jo vigtigt, men være opmærksom på, at denne anden GND ikke forlænger under monopol.

tak

Francesco

Ja, jeg fandt dette faktum.

and the ground plane
as a kind of dipole.

Jeg foretrækker at betragte monopol
og stelplade
som en slags dipol.Uanset hvad du påtage sig som en model for stelplade, på grund af det lille dimension, det vil blive forladt og udstråler en eller anden måde.Så det andet fly skal have en kobling med antennen.

Ja, jeg tror det faktisk overvejer både GND plan handlingen i S11db viser, at antennen synes at genlyd på 2 frekvens (1,6 og 2 GHz).Overvejer kun en PCB du kan kun se en resonans med beskeden båndbredde på 1,7 Ghz.Nu er jeg laver flere simulering varierende længde af monopol fordi jeg ønsker at opdage efficace indeks af luft-PVC multistrate interface.

tak

Francesco

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back