dobbelt om satanisk ip enheden controller design

J

jjww110

Guest
Jeg ønsker at designe en satanisk enhed controller, som RISC jeg vil vælge?normal MCU eller arm eller avr?Giv mig dit råd, thx i forvejen!

SATA støtter sædvanlige liste over standard ATA-kommando.Men der er stort problem, fordi særlige moduler (Serieordning / deserializer) er ikke tilgængelige for alle.ATA-kommandoer, du kan støtte på ethvert CPU ( "normale MCU eller arm eller avr"), men hvad vil du gøre med det?
Det er nødvendigt at gøre deserializer modul.Og glem ikke SATA signaler i LVDS (hardware-niveau) meget få typer af CPU støtte sådanne havne i (FPGA understøtter dem oftere).

Konklusion: brug færdig SATA controller: PCI til SATA, nogle vært til SATA etc

Fra http://www.ata-atapi.com/sata.htm

Diskuterer SATA er vanskeligt, fordi: a) SATA blev oprettet ved en "hemmelig samfund", som forbyder medlemmerne at tale uden for deres møder, b) den nuværende SATA dokumenter er kun tilgængelige for medlemmer af de "hemmelige samfund", c) ved den tid en SATA-dokumentet er offentliggjort, er det dybest set forældet og er blevet erstattet af en ny, men hemmelig SATA dokument, d) SATA "hemmelige samfund" arbejder med Serial Attached SCSI (SAS) komité (er) til også at erstatte SCSI, e ) SATA dokumenter, som offentligheden kan eller vil blive genudgivet (formentlig med nogle ændringer?) ved T10 og T13 standardiseringsudvalg.Alt dette gør SATA en meget forvirrende rod!

Kan du fortælle mig, at når du siger Device controlleren betyder .... du designe og udvikle Phy Layer interface, Link Layer interface og Transport Layer Interface alt dette kræves for at udvikle, når vi siger Device controller ??????

Compvision, er det sandt tht SATA spec er svært at få ??..... coz nylig fik jeg SATA guld spec.fra nettet ..... Er det ikke sandt spec????

Kommentarer er velkomne .....

På forhånd tak ...

vcnvcc skrev:

Kan du fortælle mig, at når du siger Device controlleren betyder .... du designe og udvikle Phy Layer interface, Link Layer interface og Transport Layer Interface alt dette kræves for at udvikle, når vi siger Device controller ??????Compvision, er det sandt tht SATA spec er svært at få ??..... coz nylig fik jeg SATA guld spec.
fra nettet ..... Er det ikke sandt spec????Kommentarer er velkomne .....På forhånd tak ...

Du kan downloade spec når du bruger Google til at søge sata__2.5_gold.pdf!mit spørgsmål er: de normale MCU at støtte så komplicerede satanisk kommando?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back