dobbelt polaritet potentiometer

D

davetrishna86

Guest
Jeg har en 10kΩ pot.how kan jeg gøre et kredsløb, hvor 5kΩ værdi af puljen fungerer som en null punkt mens roterende aksel på begge sider vil give mig dobbelt polaritet spænding?? gerne på 5kΩ jeg får 0V på ca 0kΩ jeg får-10V til ca 10kΩ jeg får 10V

Hvis du binde den ene ende ot puljen til 10V og den anden ende til-10V, vil midtpunktet af enhver lineær potten 0V. Og det vil ikke noget, hvilken ende af puljen er bundet til 10V eller-10V. Hvis spændingen niveauer er ikke + / - 10 volt så er du nødt til at komme ind skalering og modregning thje spændinger, som vil requre brugen af operationsforstærkere og / eller resistive spænding delere.

thanx men jeg faktisk sendt en forkert qt .. Jeg har 2 måle vinkel i grader gennem 10k pot n thn få det vist. im benytter en konstant strøm kilde ved hjælp af denne 10k pot o / p hvoraf wud varierer fra 1-10V. så på 0V jeg burde være i stand til 2 vise en vinkel på 10degrees n 1V det shud vise 20deg n så videre indtil 10V .. thn FRM 11V det shud starte forfra fra 10 grader gennem 100deg smule denne gang med en negativ poarity .. hw skal jeg gå abt dette?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back