Dobbelt puls afsløring kredsløb

M

mbabayan

Guest
Hej, Jeg forsøger at designe et kredsløb, som vil medføre en output puls (0,5-1 sekunder) når dobbelt puls på indgang er registreret med en tid hul på

Jeg vil foreslå du bruger mikrocontroller - du kan sætte hele BESKADIGE FUNKTIONEN i nogle lille pakke mikro

Ja, jeg ved jeg kan gøre dette med MC - men det synes sådan en overkill for dette. Udover, jeg er en software ingeniør ved handel - så det er meget lettere for mig at gøre dette i software (godt, firmware), men hvor er udfordringen:)?

Tro mig, hvis du forsøger korrekt at opdage dobbeltklik med alle adaptive tider, for at gøre det meget pålidelige er en stor udfordring. Det ser simpelt, men hvis du er nødt til at gøre det perfekt, det er temmelig kompleks opgave. Udfordringen er i firmwaren kvalitet, hvilket vil resultere i slutningen i pålidelighed. Du kan også bruge RTOS inde (gerne Salvo - [url = http://www.pumpkininc.com] Pumpkin: Salvo, det RTOS, der kører i små steder [/url]) - du vil se hele projektet fra helt forskellige vinkel. Men hvis du bare ønsker at lære hvordan man arbejder med 555 og 74HCxxx - det er en god start.

Jeg er enig i, at hvis jeg havde brug for en præcis timing opdagelse, ville det have været en langt mere alvorlig virksomhed. Alle jeg taler her er påvisning af en dobbelt tryk på en NO kontakt withig bestemt periode. Ville nogen kime ind på gennemførligheden af mit forslag til CKT? Tak,-MB

Gå efter en mikro. Omkostningerne ved at sige et PIC10F200 er mindre end en enkelt NE555, det er de samme fysiske størrelse, behov lidt eller ingen eksterne komponenter og kan gøre jobbet i et par linjer kode. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back