Dosis nogen FPGA support omkonfiguration?

D

davyzhu

Guest
Jeg fandt omkonfigurerbare enhed er et varmt forsknings-område, skal nogen FPGA i dag støtte rekonfiguration? Jeg har hørt, at Atmel har en chip kan gøre det arbejde. Tak! Davy

! Xil nx bruges til at lave en - "som XC6216" - i fortiden, men ikke mere nu, og jeg ved ikke hvorfor?

[Quote = davyzhu] Jeg fandt rekonfigurerbare enhed er et varmt forsknings-område, skal nogen FPGA i dag støtte rekonfiguration? Jeg har hørt, at Atmel har en chip kan gøre det arbejde. Tak! Davy [/quote] Jeg spekulerer på, hvad du virkelig gerne ville spørge om. Alle SRAM baserede FPGA'er er rekonfigurerbare .... hvis u betød at spørge dynamisk / on the fly omkonfiguration .. Jeg gætter på det er også muligt med nutidens FPGA ..

ja enhver FPGA, der har SRAM er helt sikkert re-konfigureres. Jeg er sikker på FPGA'er, der markedsføres Nowa dage er virkelig re congurable. Xilinx XC Serien er sikker på re config. og dependin om wot slags ansøgning u ønsker at gennemføre ur design, u kan vælge, hvilke FPGA u ønsker at re config. med hensyn til,

Der er et par én gang programmerbare enheder derude, som primært fokuserer på markeder, hvor fejlene i SRAM baserede enheder er ikke acceptable (højt strømforbrug, blød fejl ,...) men disse udtænker meget lavere tæthed end priserne på det " store ", Altera og Xilinx.

Jeg spekulerer på, hvad du virkelig gerne ville spørge om. Alle SRAM baserede FPGA'er er rekonfigurerbare .... hvis u betød at spørge dynamisk / on the fly omkonfiguration .. Jeg gætter på det er også muligt med nutidens FPGA ..
Ville du give mig nogle henvisning dynamiske reconfigurfation? cn

Nogle FPGA, der bruger anti-sikring, og ikke re-konfigureres. Den store marketing hype omkring dem, er primært, at når du tænder-på FPGA, er det klar til brug. Dette kan være kritisk i nogle applikationer, hvor konfiguration tid for et SRAM-baserede FPGA er uacceptabelt.

[Quote = davyzhu] Jeg fandt rekonfigurerbare enhed er et varmt forsknings-område, skal nogen FPGA i dag støtte rekonfiguration? Jeg har hørt, at Atmel har en chip kan gøre det arbejde. Tak! Davy [/quote] Xilinx Vertex serien er i stand til at doin dynamisk rekonfiguration. Jeg er selv tryin at gennemføre DCT algoritme på det. Jeg tror, at hvis u er for dynamisk rekonfiguration (Du strictlky ikke opfundet), eller for aktive eller passive delvis omkonfiguration, så rhis ville være en af de bedste valg for sikker .. coz .. de har 50% udnyttelse af enheden for hukommelse og architectire er meget fint.! :) / Cedance

Der er en OPENCORES.org projekt .. gør det muligt at starte en FPGA fra en SDM / MMC-kort .. vil det være fantastisk at bruge den til at starte forskellige konfigurationer!

Xilinx Virtex og posteriore familier er dinamically omkonfigurerbare, kan du finde appnotes i xilinx.com, og de sidste ISE versioner er der mulighed for at foretage en delvis omkonfiguration. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] Også Xilinx give JBits, et java bibliotek til at lave dynamiske omkonfiguration af software fra en PC lokalt eller remote.

Alle FPGA er er omkonfigurerbare med undtagelse af smeltet skrives som dem fra ACTEL.

hvad betyder dynamisk / on the fly omkonfiguration for FPGA'er betyde???

For store SRAM-baserede FPGA enheder, typisk dynamisk rekonfiguration indebærer delvise rekonfigurering af enheden. For eksempel er Altera FPGA SRAM-baserede chips og rekonfigurerbar under påføring run-time, men de er ikke delvist rekonfigurerbare. Flash-baserede FPGA'er er også omkonfigurerbare, men de er for langsomme til at omskrive nye konfiguration data. I modsætning hertil er Xilinx FPGA delvis, og run-time rekonfigurerbare. Xilinx understøtter denne funktion -> Xilinx modulært design flow for delvis rekonfiguration (se XAPP290). Alternativt kan du bruge JBits, men det har mange begrænsninger og er en smule forældet nu. Ligesom Xilinx FPGA'er, gør Atmel AT40K og AT94K enheder understøtter delvise og run-time rekonfiguration (-> dynamisk rekonfiguration). Men jeg tror Atmel ikke giver tilstrækkelig støtte for denne funktion. Derudover har enhederne en relativ lav logik kapacitet (mindre end ~ 40K gates).

Er ALTERA enheder understøtter run-time rekonfiguration ....... Er det muligt at finde omkonfiguration tid manuelt??? Besvar venligst

Altera har for nylig besvaret spørgsmålet i den støtte, videndatabase: Må Altera FPGA-enheder understøtter delvis rekonfiguration
Nej, Altera ® FPGA-enheder understøtter ikke delvis enhed omkonfiguration af SRAM array (CRAM)?. Den FPGA arkitekturen har ikke mulighed for at omkonfigurere en vis del af den konfiguration hukommelse i FPGA uden at forstyrre enhedens funktion i bruger tilstand. Når pulserende nCONFIG at starte enheden omkonfiguration, vil hele enheden blive slettet, og omkonfigureres med den nye konfiguration data. Nogle enhed familier støtte rekonfiguration af særlige funktioner, såsom PLL og transceiver omkonfiguration. Disse muligheder er beskrevet i de respektive enhed håndbog.
Den konfiguration bitstream størrelse for Altera FPGA er dokumenteret i enheden datablade, også den maksimale konfiguration klokfrekvensen, så du er i stand til at beregne konfiguration gange.

Hvis nogen arbejder nu på Delvis Genopsætning af FPGA'er (især Virtex-serien), så hvilken version af Xilinx ISE og PlanAhead bruger du?. Tak u!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back